בעקבות פרסום של יולדת בפייסבוק, לפיו רופא מרדים בבית החולים "שיבא" בתל השומר כינה אותה "שמנה מזעזעת", הביע היום הרופא חרטה על ההתבטאות ואף התקשר ליולדת, שוחח עמה בטלפון והתנצל.
מהנהלת "שיבא" נמסר, כי לאחר בירור שנערך על-ידי הנהלת בית החולים במהלך סוף השבוע, התקיימה היום שיחה טלפונית בין הרופא המרדים ליולדת, במהלכה התנצל הרופא על האמירה שנאמרה על-ידו למטופלת.
"להבנתנו", נמסר מבית החולים, "קיבלה היולדת את תוכן הדברים וההתנצלות. הנהלת שיבא מתנצלת אף היא, בפני היולדת ובפני היולדות והנשים שחשו נפגעות והביעו את מחאתן הלגיטימית בפייסבוק ובפורומים השונים".
במקביל, זומן הרופא לשיחת הבהרה בלשכת מנכ"ל בית החולים ד"ר ארי שמיס. בית החולים מבהיר כי עוד במהלך השבוע שעבר, כשפורסמה ההודעה באתר הפייסבוק של בית החולים, יצרו קשר עם היולדת והובטח לה שהנושא ייבדק ביסודיות והממצאים יועברו גם אליה במהלך השבוע הקרוב.
עוד נמסר מבית החולים: "למותר לציין שהנהלת בית החולים והצוותים הרפואיים מצווים לשמור על יחס נאות לחולים הבאים בשערי בית החולים. זו מדיניותנו המוצהרת, כך אנו נוהגים גם הלכה למעשה, ויעידו עשרות מכתבי התודה וההערכה לאנשי הצוות הרפואי והסיעודי המתקבלים במשרדנו מדי חודש. ב"שיבא" יולדות בממוצע כ-11 אלף נשים בשנה, ואנו נעשה הכול על מנת להמשיך להעניק להן שירות רפואי ואנושי ברמה הגבוהה ביותר".
היולדת: "קרא לי שמנה מזעזעת"
לפני חמישה חודשים הגיעה מ' בת ה-30 ללדת במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר. היא לא תיארה לעצמה שביום המרגש בחייה, היא תושפל על ידי אחד הרופאים במחלקה, שלטענתה כינה אותה "שמנה" - כך חשף הכתב דניאל אדלסון ב"ידיעות אחרונות".
לדבריה, כפי שפורסמו לפני כשבועיים בדף הפייסבוק של בית החולים, הרופא המרדים תקף אותה ללא סיבה מיוחדת, השפיל אותה וצחק על מבנה גופה. "הוא אמר לי: שמנה מזעזעת, תעשי משהו עם עצמך", סיפרה היולדת.
"אתן יכולות לדמיין את עצמכן במהלך 16 שעות צירים, מיוזעות, כואבות, חשופות להחריד, באחת הסיטואציות האינטימיות ביותר שאי פעם חוויתן", כתבה האישה והוסיפה: "ואז מגיע מרדים שמתחיל לבקר את איך שאתן נראות, צוחק עליכן ועל הגוף החשוף שלכן, וגורם לכן להרגיש מושפלות, קטנות, חסרות אונם בתוך הסיטואציה הזאת שאמורה להיות אחת המרגשות בחיים שלכן".
תוך זמן קצר מרגע פרסום התלונה, היא הורדה מדף הפייסבוק של המרכז הרפואי. אך עשרות הנשים שהספיקו לקרוא את אשר נכתב, הגיבו בתדהמה וזעזוע. לטענת מ', בית החולים שלח לה מייל שהבטיח כי תלונתה תיבדק, אך למכתב התשובה השתרבבה הערה שבה הודגש כי "יש להוריד את הפנייה מהרשת וככל הנראה היא תועבר לנציג פניות ציבור".