ארז, תושב תל אביב, סבל מבעיה רפואית לא נעימה אך מאוד נפוצה: פטריות בציפורניים. הוא קיבל מהרופא בקופת החולים מרשם לתרופה, הלך לסניף בית המרקחת שעובד עם הקופה וקנה את התרופה. 40 דקות אחר כך הוא הופתע כשקיבל מסרון שהוביל לשיחת טלפון מרשת מרפאות פרטית שהציעה לו טיפול, הפלא ופלא, לבעיה הרפואית הספציפית ממנה הוא סובל.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
נציגת המרפאה ניסתה לשכנע את ארז בטלפון שהתרופות שנותנים לו בקופה עלולות להזיק לו. "אם החומרים האלה היו עובדים אז למרפאה שלנו לא היה ותק של 12 שנה ומעל 50 אלף מטופלים", אמרה הנציגה לארז. "התכשירים האלה לא עובדים, הם לא בריאים ולא טובים לתפקודי הכבד".
למרות שהובטח לארז בתחילת השיחה כי הטיפול המוצע במרפאה בחינם, התברר לו לבסוף כי הטיפול דווקא כן עולה כסף - רק שיחת הייעוץ הראשונה היא בחינם. "טווח המחירים הוא בין 500 שקלים ל-4,000 שקלים", טענה הנציגה.
כששאל ארז את נציגת המרפאה כיצד הגיעה אליו וידעה כי הוא סובל מפטרת ציפורניים, ענתה הנציגה כי היא אינה יודעת כיצד לענות על כך. "זה עניין גורלי ואין לזה קשר לכך שקיבלת הודעה מאיתנו מיד לאחר שקנית את התרופה", השיבה הנציגה.
"אצלי זה דבר שולי, מדובר רק בפטרייה בציפורניים שכל עם ישראל סובל ממנה", אמר ארז לחדשות 2, "אבל במקרים אחרים זה יכול להיות יותר מביך וחושפני".
ייתכן שמדובר בצירוף מקרים נדיר, אך העובדה כי הפנייה לארז נעשתה דקות לאחר שקנה את התרופה מעלה שאלות מטרידות. כיצד ידעה קליניקה "כרמל" לפנות אליו בדיוק ברגע שבו הוא זקוק לטיפול שהם עצמם מציעים?