משרד הבריאות מפרסם הבוקר (שני) את דוח שביעות הרצון מחדרי המיון בבתי החולים בקרב הציבור הישראלי. הדוח המבוסס על סקר חוויית מטופל במחלקות לרפואה דחופה, מציג את הציונים שהשיגו המחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים הפזורים ברחבי הארץ.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
במסגרת הסקר שנערך בקיץ האחרון, נשאלו מבקרים בחדרי המיון הכלליים ששוחררו או אושפזו לאחר הטיפול. בין הנושאים שנבדקו: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על המחלקה לרפואה דחופה, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, זמני המתנה, רצף הטיפול בתחנות השונות, אופן התנהלות המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) וכן הסביבה והתנאים פיזיים.
מבחינת רמת שביעות הרצון הכללית, בתי החולים הקטנים והבינוניים מובילים את הרשימה, כשבראשם המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק (79.7%), בית החולים הסקוטי בנצרת (67.6%) השרון בפתח תקווה (66.7%) והדסה הר הצופים בירושלים (64%). מבין בתי החולים הגדולים מוביל הדסה עין כרם בירושלים, עם 63.1%.
בתחתית הרשימה נמצא בית החולים וולפסון שבחולון (44.1%) ואחריו בסדר עולה: הלל יפה בחדרה (49.7%), רמב"ם בחיפה (49.4%) ובית החולים סורוקה בבאר שבע (47.4%).
בית החולים שניידר לרפואת ילדים שפתח תקווה מוביל בסעיף היחס והכבוד למטופל וכן במתן מידע והסברים למטופלים. באשר להמתנות בחדרי המיון, את הרשימה מוביל בית החולים מעייני הישועה (83.9%) ובתחתיתה בית החולים רמב"ם (60.4%). המטופלים דרגו את בית החולים פורייה במקום הראשון מבחינת התנאים הפיזיים (78%), בעוד שגם בסעיף זה וולפסון נמצא בתחתית (53%).
במשרד הבריאות הסבירו כי הסקר הינו חלק מהתכנית הלאומית לשיפור השירות ואיכות הטיפול במרכזים לרפואה דחופה, והוא צפוי להיערך אחת לשנתיים. במשרד טענו כי התכנית צפויה לספק תשתית לשיפור חווית המטופל ובעתיד תשולב במודל התמרוץ של בתי החולים הכלליים.