האם עם ישראל מכור לריאליטי בטלוויזיה? נתונים שחושף סקר חדש בנושא הרגלי הצפייה שלנו מרמזים שהתשובה חיובית. מהנתונים עולה שאנחנו ממשיכים לראות הרבה טלוויזיה ביחס למדינות העולם. וביתר דיוק, כל אחד מאיתנו בוהה במכשיר 3 שעות ו-44 דקות בממוצע.
הדו"ח השנתי של חברת "יורו דטה" בדק 89 מדינות ב-5 יבשות. הוא מגלה שלמרות שהיו רבים שמיהרו להספיד השנה את הטלוויזיה ולהלל את האינטרנט או האייפון- הטלוויזיה עדיין מושכת את מבטנו יותר מהכל.
עושים הכל כדי להימנע מפרסומות
כל אזרחי העולם צפו השנה ביותר טלוויזיה מאשר בשנה שעברה. הרגלי הצפייה של הישראלים דומים הרבה יותר לשכניהם האירופאים מאשר לשכנים הקרובים יותר במדינות ערב. ממוצע הצפייה של מדינות המזרח התיכון גבוה הרבה יותר ועומד על 4 שעות ו-34 דקות ליום. אך כל זה כאין וכאפס לעומת האמריקאים, שנוהגים לשבת על הספה ולצפות בלא פחות מ-4 שעות ו-35 דקות של טלביזיה מידי יום.
הדמיון לאירופאים מתבטא גם בהתמכרות הקשה לריאליטי. בבריטניה כמו בישראל - הריאליטי הוא המלך. אנחנו אולי עדיין צופים מעט יותר בסדרות דרמה ותוכניות, אבל הריאליטי נמצא במגמת עלייה ברורה. 4 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר בישראל הן תוכניות ריאליטי, ובראשן כמובן "האח הגדול".
שחקן חדש והולך ומתחזק הוא הממיר הדיגיטלי בעל היכולת להקליט תוכניות. 34.5% מהציבור הישראלי מחזיק באמצעים שונים המאפשרים זאת, וזה עוד לפני מבצעי המונדיאל האחרונים. לפי הסקר העולמי, 70% מבעלי הממירים המקליטים מדלגים על פרסומות ומקליטים בעיקר דרמות וסרטי תעודה.
מה יגלה הסקר בשנה הבאה? כנראה שכבר אפשר לנחש.