כחודשיים אחרי סערת הבגרות במתמטיקה ניגשו היום תלמידי התיכון למועד ב' - בתקווה לשפר את הציון. הפעם, כך לדברי רובם, הבחינה הייתה "קשה, אבל הוגנת".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
יובל כחלון, יושב-ראש מועצת התלמידים הארצית, ציין כי במשרד החינוך אמנם הפנימו את תלונות התלמידים שהתקבלו לאחר מועד א', אך עדיין "היה קשה. הבחינה הייתה ארוכה והזמן לא הותאם למבנה הבחינה. תלמידים שפתרו את שאלון 807 היו צריכים לקבל שלוש שעות לפתרון ולא לשעתיים". לדבריו, בכוונת מועצת התלמידים הארצית להגיש פנייה למשרד החינוך בנושא.
"בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות לימוד היא קשה, אין ספק בכך", סיפר איתי הרטמן, מורה בכיר למתמטיקה בלחמן. "אבל ביחס לבגרות הקודמת - הבחינה הנוכחית הייתה די הוגנת. היא הייתה קשה, אבל ברורה ופתירה".
הוא הוסיף, כי "גם תלמידים שדיברתי איתם אמרו שהיה די בסדר. התחושה שלי היא שאחרי הבלאגן שהיה במועד א' - אף אחד במשרד הבחינוך לא רצה לצאת לחופשה בלי להפיק לקחים מהסיבוב הראשון".
"פתחתי את הבחינה - וחשכו עיניי"
אבל, כמו בכל מועד, ישנם כאלה שעבורם הייתה הבחינה קשה מדי. "כשפתחתי את השאלון חשכו עיניי", סיפר אחד התלמידים. "חשבנו שמשרד החינוך הפנים את הביקורת, אך גם היום הופתענו לגלות שאלות מתחכמות, קשות ועמוסות בסעיפים. סוג השאלות בכלל לא היה דומה לסוג השאלות בבחינות הקודמות", אמר.
"אני מאוכזב ממשרד החינוך. חשבתי שהפעם יחברו שאלון הוגן. ככל הנראה לא אקבל את הציון שאני ראוי לו. שוב".