כחודש לאחר בחינת הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה, שגררה תלונות רבות של תלמידים ומורים על חוסר הוגנות ושאלות מכשילות, מודים במשרד החינוך: "שאלון הבחינה היה קשה מדי".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר הציגה הבוקר את ממצאי צוות הבדיקה, שבחן את הבגרות במתמטיקה 5 יחידות לימוד (806 ו- 807) , קיץ תשע"ג. במשרד החינוך אומרים כי הם טעו ביחס לדרגת הקושי של הבחינה ומודים כי היא הייתה קשה מהרגיל, ולכן ממוצע הציונים של כלל הנבחנים היה נמוך מהמקובל. ממצאי הבדיקה העלו עוד, כי הבחינה אופיינה בעומס רב של שאלות, שלא הותאמו להיקף הזמן, שניתן לתלמידים לצורך מתן הפתרונות.
"זה לא שבחינת הבגרות ב-5 יחידות לימוד צריכה להיות קלה או חוויה", הדגישו במשרד החינוך. "בחינת בגרות ב-5 יחידות לימוד היא אתגר הדורש מאמץ. אבל למדנו. הסקנו מסקנות, בחנו את הסיבות וביקשנו לתקן את הנדרש מהשורש. דאגנו לתלמידים של היום ולתלמידים של מחר".
התלמידים יבחרו את התשובות הכי טובות
בעקבות מסקנות צוות הבדיקה הוחלט כי בשאלון 806 תבחרנה 4 התשובות הטובות ביותר מתוך 6 השאלות, וכן יתווסף מקדם של 9 נקודות לכל ציון בחינה. לפני שינוי זה נדרשו התלמידים להשיב על 6 מתוך 9 שאלות.
בשאלון 807 תבחרנה שתי התשובות הטובות ביותר מתוך ה- 3, וכן יתווסף ציון של 4 נקודות לכל תלמיד. לפני שינוי זה נדרשו התלמידים להשיב על 3 מתוך 5 שאלות - שני מהלכים אלה יביאו את ממוצע הבחינה הזו לממוצע הרב שנתי כפי שהיה בעבר. בנוסף, ציוני הבחינות יתפרסמו מוקדם מהרגיל - עד סוף החודש - על מנת לאפשר לתלמידים להחליט האם לגשת למועד ב'.
מלבד התיקונים שיעשו בבדיקת המבחן האחרון, השלכות הבדיקה רחבות הרבה יותר: משרד החינוך הודיע כי יבחן מחדש את תכנית הלימודים במתמטיקה, וישנה אותה על פי השעות הניתנות ללימוד המקצוע.
בנוסף, מנכ"לית המשרד תבדוק את כללי כתיבת בחירת הבגרות ותקבע קריטריונים חדשים לכתיבת הבחינות בכל המקצועות, זאת לאחר שגם על הבגרות בהיסטוריה הושמעו טענות דומות.