שיעורי לשון הם לא בדיוק מהאהובים על תלמידי ישראל, שנאלצים להתעמק בכללים והטיות של מילים - אבל כשהתלמידים בבית הספר "ברנקו וייס" בקריית שמונה נכנסו השבוע לשיעור הלשון שלהם הם הבינו שזה לא שיעור רגיל: במקום שיופיעו בניינים על הלוח, הוקרנו עליו אייקונים ואימוג'ים אותם צריכים התלמידים לחקור.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
כחלק מלימודי הבגרות החליטה המורה ללשון לשלב את האימוג'ים בהם משתמשים התלמידים בתכנית הלימודים. במהשך החליטו גם המורים בתכנית הלימודים המיוחדת המוקדשת ללימודי שפה כתקשורת משתנה לאמץ את השיטה - ומה מייצג יותר את השינוי בשפה העברית מאשר שימוש באייקונים ואימוג'ים?
כחלק מהשיעור חקרו התלמידים את השינוי בשפה, למדו על אליעזר בן יהודה ויצרו משחקי חברה דוגמת המשחק "זהה את המשפט", בהם משפטים המורכבים כולם מאימוג'ים כשעל התלמידים לנחש מה משמעות המשפט בעברית. כמו כן, חקרו התלמידים מדוע הדיבור באימוג'י הוא מצומצם ואיך מתנהל שיח באימוג'י.
בין היתר תרגמו התלמידים שירים כמו "החתן לכלה שם טבעת" של אורן חן, שירים של אייל גולן ואת השיר "אצל הדודה והדוד" של דני סנדרסון לשפת האימוג'י. "לקחנו את כל נושא העברית למקום חוקר ומעשיר מתוך עולמם של התלמידים, עסקנו בהתפתחות השפה העברית ולמדנו את השימוש באימוג'י ובסלנג כחלק משפה", מסבירה דרורית דוידי, מורה ללשון בתיכון ברנקו וייס. "עולם האימוג'י מאפשר לנו לחקור ולהבין סמלים בשפה שיכולים להיות אוניברסליים, אך גם יכולים להיות נתונים לפרשנויות שונות. בחנו את החיוב והשלילה בשימוש האימוג'י בשפה המדוברת ואף השתמשנו בסמלים ללמידת נושאים וחוקים בשפה העברית".
"בברנקו וייס מאמינים כי דרך הלימוד והחומר צריכים להשתנות ולהתעדכן עם הזמן, וזה בדיוק מה שעשינו בקריית שמונה", הוסיף ניצן אשבל, מנהל התיכון. "אני בטוח שהתלמידים לא רק נהנו מהשיעורים ומדרך הלמידה, אלא גם ייזכרו את החומר בצורה טובה יותר. אני גאה בתלמידים ורוצה להודות לדרורית ולילך, צוות מורי הלשון בבית ספרנו שייזמו את הפרויקט וביצעו אותו בצורה מרשימה".
לפניות לכתבת: avivitm@ch2news.co.il