מה קורה כשתושבי הדרום או הצפון הרחוק צריכים להגיע לטיסה בנמל התעופה בן גוריון, שיוצאת בשעות הבוקר המוקדמות או שעות הלילה המאוחרות? מסתבר שזו משימה לא פשוטה, לפעמים בלתי אפשרית, לפחות למי שלא רוצה, לא מוכן או לא יכול להוציא עוד אלפי שקלים על מוניות.
דרום
ראשית, נפתח בכך שהדרום מתחלק למספר אזורים בערים הגדולות – באר שבע, אשקלון, קריית גת – שמהן ניתן להגיע לנמל התעופה כמעט לכל אורך שעות היום. בערב המשימה הופכת מורכבת מעט יותר, כאשר מהאזורים הללו יוצא קו אחד של רכבת לנתב"ג, פעם בשעה.
ככל שמתרחקים מהערים הגדולות ומגיעים לאזורים יותר פריפריאליים, בהם האזור של עוטף עזה, נחל עוז ואזורים בערבה ובנגב – המשימה הזו הופכת להיות הרבה יותר קשה. כדי להגיע לנמל התעופה מנחל עוז בין השעה 7:30 לשעה 21:00 אפשר לקחת אוטובוס לאשקלון ומשם לקחת רכבת. מדובר בשני קווי תחבורה ציבורית – שזה אמנם לא מאוד מורכב אך לא בהכרח נעים.
מהשעה 21:00 ועד 24:00, ניתן ללכת ברגל כ-40 דקות עד לצומת הקרוב – צומת סעד, ומשם לקחת עוד אוטובוס לאשקלון ואז אוטובוס נוסף למרכז, ואז לנמל התעופה.
אך מהשעה 24:00 ועד 7:30, אין בכלל תחבורה ציבורית מנחל עוז ומאזורים רבים נוספים בדרום. כך שתושבים שרוצים לנסוע לנמל התעופה בתחבורה הציבורית – אין להם את האפשרות הזו. אם הם רוצים הם יכולים לקחת מונית, שתעלה להם מאות שקלים למונית אחת. מנחל עוז, למשל, מונית כזו תעלה 580 שקלים.
צפון
גם בצפון המצב לא מאוד מזהיר. אנשים שרוצים להגיע לנמל התעופה מנהרייה, נשענים בעיקר על תחנת הרכבת. אך הרכבת האחרונה שמגיעה לשם יוצאת בשעה 21:30, ואחריה ניאלץ לקחת קו אוטובוס לחיפה, ומשם אוטובוס נוסף לנמל התעופה. אך בנהרייה, אחרי השעה חצות – גם האוטובוס מפסיק להגיע, ולאחר מכן אין דרך להגיע לנתב"ג אלא באמצעות מונית. נלך רחוק יותר, לקריית שמונה, שם אחרי השעה 21:15 הקו שמוביל את התושבים למרכז נפסק, כך שאין דרך להגיע למרכז וכמובן לנתב"ג.
ומהם התעריפים? אם תרצו להגיע מנהרייה לנתב"ג בשעת לילה – המחיר יעמוד לכל הפחות על 650 שקלים למונית אחת, ובקריית שמונה המחיר קופץ ל-1,100 שקלים למונית.
וצריך להוסיף עוד נקודה על הקווים בלילות: הם עוברים אחת לשעה, ומדי פעם הנהגים מדלגים על תחנות, ולרוב האוטובוסים עמוסים מאוד.