הציבור נפגע, הדואר ישלם: בצעד אכיפה תקדימי, משרד התקשורת הודיע היום (רביעי) על כוונתו להטיל על חברת דואר ישראל קנס בסך מיליון ומאה אלף שקלים, בתגובה להפרות חמורות שפגעו בשירות חיוני לציבור בתקופת מגפת הקורונה - תקופה בה הציבור נזקק באופן מוגבר לשירותי הדואר ושבה חלה עלייה חדה בהזמנות און-ליין.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
הקנס יוטל על החברה לאחר שסגרה סניפים בשעות הפעילות, צמצמה ימים ושעות קבלת קהל בניגוד לרישיון, וגרמה לפגיעה חמורה בשירות חיוני לציבור במהלך הסגרים השונים שהוטלו בשנה החולפת.
ההפרה המרכזית חלה במהלך הסגר השלישי, אז בדואר צמצמו שעות וימי פעילות ב-44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון. במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר. עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה.
לאחר תהליך בדיקה יסודי, החליט מנהל הדואר במשרד התקשורת להמליץ להנהלת המשרד לפתוח בהליכי אכיפה נגד חברת דואר ישראל עקב ההפרות שונות. "לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות", מסרה מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר-בן חורין, "מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".
בדואר ישראל דוחים את הטענות: "מדובר בתקופת הקורונה והסגר, שבה התחלואה הייתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולים מאומתים שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו. משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת דואר בעיתות הקורונה".