עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (חמישי) על החלטתה להפסיק את פעילות מערך "תל אופן" בעיר, החל מאוגוסט הקרוב. המערך שהחל לפעול בשנת 2011 נעצר לאור השימוש ההולך ויורד בשירות – כשבמקומו נכנסו שוק האופניים והקורקינטים החשמליים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

מערך השכרת האופניים העירוני הוקם בשנת 2011 וזכה להיקפי שימוש גבוהים למדי. אולם בשנים האחרונות חלה ירידה בהיקף השימוש – זאת עקב התפתחות שוק האופניים והקורקינטים החשמליים והשיתופיים. חוזה הפעלת המערך היה אמור להסתיים בינואר 2021, אך לאור השינוי בהיקפי השימוש הוחלט להקדים את סיומו במספר חודשים.

במקביל, המיזמים הפרטיים להשכרת אופניים וקורקינטים בעיר ימשיכו לפעול על פי הנחיות העירייה, שביקשה לבחון גם אפשרות להפעלת מערך של אופניים חשמליים שיתופיים – שיאפשרו נסיעות למרחקים ארוכים יותר בגוש דן.

עברו לתחבורה ציבורית ותקבלו קורקינט חשמלי במתנה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
עלייה בשימוש בקורקינטים חשמליים|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

מטרת מערך ה"תל אופן" הייתה להפוך את האופניים לכלי תחבורה מרכזי בעיר, כמו גם בניית שבילי אופניים רבים, קידום רגולציה ומאמץ הסברתי. על פי סקרים שערכה העירייה, בעשור האחרון הוכפל היקף השימוש באופניים ובקורקינטים בעיר ומספר המשתמשים עומד על כ-65 אלף תושבים.

"מערך "תל אופן" היה הצלחה גדולה וסייע רבות בהטמעת האופניים ככלי תחבורה מרכזי ולגיטימי בעיר", אמר רון חולאי, ראש עיריית תל אביב-יפו. "בימים אלו, כאשר השוק הפרטי מציע אלטרנטיבות טובות לרכיבה שיתופית, אין הצדקה בהשקעת כספי ציבור בשירות שרמת הביקוש שלו נמוכה".

במהלך שנת 2020 מתכננת העירייה לסלול עוד כ-20 ק"מ שבילי אופניים ברחבי העיר. העבודות על דרכים אלו הואצו בשבועות האחרונים, כשההנחיות לציבור יצרו הזדמנות לקידום פרוייקטי תשתית - על רקע מיעוט תנועת כלי רכב והולכי הרגל.