פרסום ראשון: המתווה המסתמן לפתיחת הרכבת שגובש על ידי שרת התחבורה מירי רגב יאפשר הכנסה 650 נוסעים בלבד לכל רכבת, ובנוסף הוא קובע כי רכישת הכרטיסים תתבצע מראש דרך אפליקציה ייעודית. כמו כן, תתוגבר כמות הפקחים בקרונות ובכניסות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

המתווה המסתמן יכלול דרך חדשה לרכישת כרטיסים - על מנת למנוע ספסרות. רכישת הכרטיסים תתבצע דרך אפליקציה ייעודית שהייתה אמורה להיות מופעלת רק בעוד חודש, אבל ייעשה ניסיון להפעיל אותה כבר ביום שני הקרוב. ייתכן שההפעלה המחודשת תתדחה ליום רביעי כדי לאפשר התארגנות.

במקביל למתווה המתסמן, החשש המרכזי עדיין מצוי במציאות של קרונות עמוסים וצפופים. לכן, האפשרות לעכב את חידוש הפעילות עדיין על הפרק. עם זאת, האופציה הריאלית יותר כעת היא הגבלת מספר הנוסעים ברכבת.

עומסים כבדים ברכבת בעקבות חישמול המסילות (צילום: תום אלון)
החשש: הסתערות על הרכבת|צילום: תום אלון

ביום חמישי האחרון, החליטו שרת התחבורה מירי רגב, ושר הבריאות יולי אדלשטיין, שתנועת הרכבות תתחדש כמתוכנן ביום שני הקרוב, ה-8 ביוני. ההחלטה התקבלה לאחר ביקור של שרת התחבורה רגב בשבוע שעבר במרכז השליטה של רכבת ישראל.

אולם, השינוי במגמת הנדבקים בקורונה הדליק נורת אזהרה אצל מקבלי ההחלטות. מוקדם יותר היום, התריע מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, מפני נתוני התחלואה בישראל שהולכים וגדלים בימים האחרונים.

משה בר סימן טוב מגיב לביקורת (צילום: מתוך
"אנחנו בהתפרצות שלא ידוע ההיקף שלה"|צילום: מתוך "עובדה", קשת 12

"אנחנו צריכים לצאת מתוך נקודת הנחה שאנחנו בהתפרצות שאנחנו לא יודעים את היקפה", אמר בר סימן טוב בדיון פנימי של בכירי משרד הבריאות. על פי גורמים המעורים בתכני הישיבה, בר סימן טוב אף השתמש במושג "גל שני", אך בשיחה עם N12 הוא מכחיש ואף מדגיש: "אני לא חושב שצריך להיות גל שני בישראל אם נתנהל נכון, אבל אנחנו בעלייה בתחלואה והיא מובהקת, אמיתית ומוחשית, וייקח זמן עד שנבין את מלוא היקפה".