פרסום ראשון: אחרי מחאת תושבי תל אביב שזעמו על החלטת העירייה לאכוף עבירות חניה של כלי רכב פרטיים, עיריית תל אביב תפסיק לאכוף חניה במדרכות ששפתיהן צבועות באדום-לבן בשעות הלילה וההסדר לא-רשמי שקיים כבר עשרות שנים יחודש - כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. עם זאת, האכיפה נגד כלי רכב שיחסמו מדרכות תימשך, במטרה להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל על המדרכה.
עד לפני שלושה שבועות ניתן היה לחנות רכבים באדום-לבן בשעות הלילה אבל אז החליטה העירייה לשנות את הכלל, ולהתחיל לחלק דוחות ולגרור רכבים שיחנו באדום-לבן, במטרה לפנות את המדרכות לטובת הולכי הרגל.
המדיניות הזו הטרידה את מנוחתם של תושבי תל אביב, שכמאה מהם יצאו להפגין ביום חמישי האחרון כנגד המדיניות שהפכה את חייהם של הנהגים לקצת יותר בלתי נסבלים. "העירייה הכריזה מלחמה על בעלי הרכב ולא נותנת להם אף אלטרנטיבה", אמר תובל שימשוביץ, ממארגני המחאה.
עמיחי הרן, שתומך במדיניות עיריית תל אביב, טוען מנגד: "יש מצוקה אמיתית והתחבורה לא מספיק טובה, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון שאר משתמשי הדרך, הולכי הרגל והנכים. אני חושב שחניה היא לא זכות יסוד ואני משלם עליה. מי שקונה רכב צריך לשלם על חניה, זה הכל".
"אין לי אלטרנטיבה אחרת"
מחאת התושבים זכתה לביקורת שטוענת שלא כל אחד צריך לגור בתל אביב ושהתושבים מנותקים מהבעיות האמיתיות במדינה, אך מארגני המחאה חושבים אחרת. "אני לא רוצה להתנצל על זה שאני גר בתל אביב. אני עובד קשה, משלם המון כסף ולא מעוניין לעזוב את העיר", הדגיש שימשוביץ. "אני בסך הכל רוצה לעבוד מחוץ לעיר ולהחזיק ברכב כי אין לי אלטרנטיבה אחרת".
ברגע שהעירייה מחליטה לא לאפשר חניות אסורות או שמפריעות לתנועה היא צריכה לאתר חלופה באזור במסגרת מגרשים ריקים, חניונים ציבוריים או חניונים בעסקים סמוכים שיהיו פתוחים בלילה לדיירים.
אם לא די במדיניות הקנסות, באחרונה גם הופקעו מקומות חניה במרכז העיר לטובת הסדרת מקומות חניה לקורקינטים. תוצאה נוספת של המדיניות שבוטלה כעת היא התורים בכניסה לחניונים שהתארכו אפילו יותר מהרגיל. בינתיים רבים מהתושבים כבר התייאשו מהחיפוש אחר חניה והצהירו כי ינטשו את הרכב. "אני עוד שבועיים עוזב את האוטו כי נמאס לי", הודה מתן פיינבוים, תושב העיר.