מציאת מקום חניה במרכז תל אביב זו כבר מזמן משימה כמעט בלתי אפשרית. אחת הנחמות הקטנות של ציבור הנהגים עד כה הייתה נוהל של עיריית תל אביב "לעצום עיניים" ולאפשר לתושבים להחנות את רכבם בשעות הלילה באדום-לבן ועל המדרכה ברחובות מסוימים, כל עוד אין הפרעה לתנועה. אבל השבוע התעוררו התושבים למציאות חדשה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
מי שהחנה את רכבו על המדרכה ברחוב שלמה המלך בלילה - מצא על רכבו בבוקר דוח. לא מדובר בדוח רגיל, שכן הקנס הקבוע על חניה על המדרכה עומד על 500 שקל, אלא בדוח שהוגדר כ"דוח אזהרה" בלבד שמלמד על שינוי במדיניות האכיפה.
תושבים פנו לפקחים שחילקו את הדוחות ברחוב ויצאו מבולבלים. תושב אחד מספר כי לדברי הפקח כרגע מחולקים רק דוחות אזהרה וכי בימים הקרובים תהיה אכיפה מלאה. הפקח טען באוזניו כי לא תתאפשר יותר חניה על המדרכה או באדום-לבן בכלל. תושב אחר מספר כי שמע מפקח שכרגע מדובר בפיילוט וכי בהמשך תתקבל החלטה לגבי מדיניות קבועה.
מי צודק? נראה שהפקח הראשון דייק יותר. באתר האינטרנט של עיריית תל אביב-יפו פורסמה בימים האחרונים הודעה לציבור תחת הכותרת "המדרכה זה לא כביש! עיריית תל אביב-יפו מחזירה את המדרכה להולכי הרגל ומחדדת את מתכונת אכיפת עבירות החניה".
בהודעה נכתב כי "החל מ-4 באוגוסט 2019 יינתן דגש אכיפתי בעבירות חניה הפוגעות בבטיחות הולכי רגל במרחב הציבורי, כאשר האכיפה תחל ברחובות פנימיים ברובעים 3, 4, 5 ו-6 ובהמשך השנה הנוכחית והבאה אחריה בשאר אזורי העיר. בתחילה יחולקו אזהרות ורק לאחר מכן יינתנו דוחות". יש לציין כי למרות המפורט באתר העירייה, דוחות האזהרה מחולקים גם בחניה רגילה שלא על המדרכה באדום-לבן.
בינתיים התושבים מתרעמים לאור הצמצום במקומות חניה לציבור הרחב בעיר הצפופה. באפריל 2018 נכנס לתוקפו חוק לפיו לכל אדם בעל שיעורי נכות של 90% ומעלה תוקצה חניה שמיועדת רק לרכבו במרחק של עד 200 מטר מביתו. בעיריית ת"א העריכו כי החוק הזה יגרע כ-3,500 מקומות חניה, זאת בנוסף לפרויקט אוטותל שגרע למעלה מ-500 מקומות חניה ולמקומות חניה רבים שנגרעו משטחי הכחול-לבן בעיר בתקופה האחרונה לטובת חניה לכלי רכב דו גלגליים.
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו מחדדת את מתכונת אכיפת עבירות החניה, בדגש על חניה אסורה על המדרכה. זאת כחלק מהמדיניות העירונית שמטרתה החזרת המדרכות להולכי הרגל, לאור ריבוי המשתמשים בהן וההפרעה שחסימתן גורמת להולכי רגל, הורים עם עגלות ילדים ונכים עם כיסאות גלגלים".
הכתבה המקורית פורסמה בגלובס