ראש הממשלה בנימין נתניהו מרבה להתלונן על התקשורת. אחת הטענות העיקריות היא, שהוא והליכוד לא מסוקרים מספיק. מחקר חדש של יפעת מחקרי מדיה בדקו את הטענה - והמסקנות מעניינות.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
החברה בחנה את נוכחות התקשורתית של הליכוד מול כחול לבן במהלך חודש מרס שכללה את ההופעות של המועמדים - ריאיונות והשמעות בלבד, ולא אזכורים. הבדיקה כללה את המדיה המשודרת, טלוויזיה ורדיו על פי שני מדדים: מספר ההופעות וזמן האוויר.
מטרת הבדיקה הייתה לבחון מי שולט בסדר היום של הקמפיין, מהו מעמדם התקשורתי של נתניהו וגנץ והאם התקשורת מקפידה על איזון בזמן האוויר של שתי המפלגות.
מן הנתונים עולה כי מספר ההופעות בחודש מרס: הליכוד (כולל נתניהו) עומד על 1,535 פעמים, כחול לבן (כולל גנץ) 1,072, הליכוד (ללא נתניהו) 802 וכחול לבן (ללא גנץ) 698 פעמים.
זמן האוויר שניתן בחודש מרס: הליכוד (כולל נתניהו) קיבל 3,789, כחול לבן (כולל גנץ) 2,377; הליכוד (ללא נתניהו) 1,972, וכחול לבן (ללא גנץ) עם 1,634.
עוד עלה מהבדיקה של יפעת מחקרי מדיה כי הליכוד דומיננטי בהרבה בתקשורת. מן הנתונים עולה כי הנוכחות התקשורתית של מפלגת השלטון גבוהה בכ-50% מכחול לבן ושהפער הגדול ביותר הוא בזמן אוויר.
ראש הממשלה בעצמו מהווה כמחצית מכלל ההופעות וזמן המסך של חברי הליכוד בחודש מרס. לעומתו גנץ הרבה פחות דומיננטי מתוך הנוכחות התקשורתית של מפלגתו. אם מוציאים מן הנתונים את ראש המפלגות - הליכוד עדיין מוביל על כחול לבן.
מני אברהמי, מנהל יפעת מחקרי תקשורת, הסביר: "אם מסכמים את זמן השידור, הנוכחות של הליכוד גדולה ב-60%. השליטה בסדר היום ברובו היא הגורם המשפיע ביותר לטובת הליכוד".