את הקיץ ההוא קשה לשכוח: מאות אלפים יצאו לרחובות, ועדת טרכטנברג הוקמה במטרה לבחון אפשרויות ישימות לפתרון הדרישות הכלכליות והחברתיות של המפגינים, ובעיקר לנוכח מצוקת יוקר המחיה שפוגעת בשכבות החלשות ובשכבות הביניים.
בשבוע שעבר, נדמה היה שהמחאה מתחדשת. אמנם לא באותה עוצמה, אבל באותה הנחישות. אלא שהפעם, בניגוד למחאה הקודמת, המפלגות הביעו את עמדותיהן ושלחו נציגים ליטול בה חלק. ועוד הבדל בלט: פרופ' עמנואל טרכטנברג, מי שעמד בראש הועדה שאת המלצותיה התחייבה הממשלה למלא, הוא היום מועמד "הבית הציוני" להיות שר האוצר.
עוד בבחירות:
- עדיין מתלבטים למי להצביע? השאלון שיעזור לכם להחליט
- בואו להרכיב בעצמכם את הקואליציה הבאה
- אריה דרעי הופך בעיה כלכלית לבעיה מזרחית
למרות היציאה לרחובות ממחאת הקוטג', דרך מחאת האוהלים והעגלות, ועד מחאת המילקי – נדמה שיוקר המחיה בישראל רק עולה ועולה, בעוד המשכורות עומדות במקומן. האם גם הפעם המחאה תהיה קרדום פוליטי לחפור בו, או שמא הפעם נקבל גם תשובות? איזו מפלגה מבטיחה לתת למצוקה הכלכלית פתרונות ישימים? מי המפלגה שמתחייבת להיכנס לנו לארנק במטרה לגרום לנו להוציא פחות?
המחנה הציוני
במפלגת "המחנה הציוני" ערים לעלויות החינוך, הבריאות והדיור ש"אוכלות את רוב התקציב המשפחתי". מצע המפלגה מתייחס באופן ייחודי להורדת יוקר המחיה, ומתחייב להורדת מחירי המזון, באמצעות הוצאת מכרז לרשת הפצה ארצית ליצרני מזון קטנים, שתתחרה מול היצרנים הגדולים ותוריד משמעותית מחירים לצרכן. כמו כן, ב"מחנה הציוני" יקפידו על הטמעה ואכיפה של חוק קידום התחרות בענף המזון שנחקק בעקבות ועדות טרכטנברג וקדמי - ובחינה של הישגיו תוך שנתיים.
הליכוד
לא פורסם מצע בחירות.
יש עתיד
מפלגת "יש עתיד" מבטיחה להוריד את יוקר המחיה ובמיוחד את מחירי המזון, באמצעות הגברת התחרות בשוק בקרב יצרני ויבואני המזון, וכן ביטול פערי התיווך על ירקות ופירות.
הרשימה המשותפת
אינה מתייחסת במצע שלה להורדת יוקר המחיה.
הבית היהודי
אינה מתייחסת במצע שלה להורדת יוקר המחיה.
כולנו
על פי מצע המפלגה, סל המזון הישראלי הוא היקר בעולם כמעט בכל קטגוריה. "כולנו" מבטיחה ליישם תכנית מקיפה להוזלת מחירי המזון בישראל, על ידי עידוד התחרות בשוק המזון הישראלי.
מרצ
ש"ס
לא פורסם מצע בחירות.
יהדות התורה
לא פורסם מצע בחירות.
ישראל ביתנו
אינה מתייחסת במצע שלה להורדת יוקר המחיה.
יחד
לא פורסם מצע בחירות.
הפרסום מתבסס על אתרי האינטרנט של המפלגות