נפתלי בנט - חגיגות ה-100 אלף לייקים בפייסבוק (צילום: KateRiep_Godbye)
תמונת הרקע בעמוד הפייסבוק של בנט לכבוד חגיגות ה-100 אלף לייקים|צילום: KateRiep_Godbye
יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מתגאה בעמוד הפייסבוק שלו שהספיק לצבור 100 אלף לייקים ואפילו אימץ לרגל החגיגות את תמונתו של טל פרידמן המגלם את דמותו של בנט ב"ארץ נהדרת". עמוד הפייסבוק של בנט, פוליטיקאי טרי, ממוקם כעת במקום השלישי במספר הלייקים, צמוד למיקומו של יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, ואי שם הרחק מכ-400 אלף הלייקים להם זוכה העמוד של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כולם מדברים על נתניהו - רק 13% באופן חיובי

עד כמה מספר הלייקים ועמודי הפייסבוק משקפים את כוונות ההצבעה של הבוחרים? לא ברור. ונראה שהכמות לרוב אינה קובעת, אבל מניטור השיח ברשת החברתית בהחלט ניתן להתרשם מעמדותיהם כלפי המועמדים. מנתונים שנאספו על ידי "טראקס"  עולה כי בחודש האחרון ראש הממשלה נתניהו מוביל באופן כמעט מוחלט את השיח ברשת כש-13% מתוכו חיובי, 53% שלילי ו-34% נטרלי. אולם, בשבוע האחרון הכוכב העולה של הרשת הוא דווקא פוליטיקאי אחר – נפתלי בנט.

להיט הרשת הבולט ביותר של בנט בעמוד הפייסבוק שלו הוא התוכנית המדינית " תוכנית ההרגעה" כפי שהגדיר אותה יו"ר המפלגה. הסרטון בו מציע בנט מתווה לניהול הסכסוך הישראלי-פלסטיני זכתה ליותר מ-39,600 לייקים ו-15 אלף שיתופים. בנוסף, בנט מעודד את תומכיו להעלות מעין סרטון פרסומת משלהם למפלגה ומבטיח לשלב את הסרטון בקמפיין. 

בסוף השבוע הגיע בנט למספר שיא של שיחות ברשת על ראש מפלגה - 43 אלף פוסטים ברשת שעוררו תגובות מצד גולשים אחרים והצליח לראשונה לשבור את ההגמוניה הכמעט מוחלטת של נתניהו על השיח האינטרנטי. הזינוק הדרמטי בהתייחסות לבנט הגיע ביום למחרת הראיון שהעניק לניסים משעל ביום חמישי האחרון, שם התבטא כזכור נגד פקודות צבאיות לפינוי ההתנחלויות. 

מצבו של בנט מבחינת הסנטימנט של הגולשים הוא דווקא חיובי יותר מהאופן בו מוזכר ראש הממשלה. מתוך 159,771 האינטראקציות ברשת בהן מוזכר יו"ר הבית היהודי בשבוע האחרון, 39% הוא חיובי. זאת לעומת 43% מהשיח בהם הוא מאוזכר באופן שלילי ו-18% שיח נטרלי.

יחימוביץ' ולפיד - קרובים

ניתוח איזכורי פוליטיקאים ברשת - טראקס (צילום: mako)
ניתוח איזכורי פוליטיקאים ברשת - נתונים מתוך מערכת "טראקס"|צילום: mako
יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', ויאיר לפיד, העומד בראשות "יש עתיד", זוכים למספר דומה של אזכורים המעוררים שיחה לגביהם ברשת, אולם לפי הנתונים, יחימוביץ' זוכה לאהדה רבה יותר בקרב הגולשים. במטות שני המועמדים, שניהם מייצבים את עצמם במרכז המפה הפוליטית, משקיעים זמן ומחשבה לא מעטים ברשת החברתית. 

לפיד מציע בעמוד הפייסבוק שלו את מצגת "העתיד של נועה", על בסיס המצגת "חייה של ג'וליה" שהעלה מטה אובמה בעבר. נועה היא ילדה קטנה העוברת שלבים שונים בחייה לפי העתיד האופטימי שמציע לפיד כביכול, כשמתחת לכל שקופית מתואר העתיד השונה והעגום לפי המפלגה תחת השלטון של מפלגות אחרות. 

יחימוביץ' מציעה גם היא אטרקציות למבקרי העמוד שלה. הגולשים מוזמנים להכין שלט בחירות משלהם. מצד שמאל של השלט הדיגיטלי מופיעה הסיסמא "שלי טובה בשבילכם", מצידו הימיני אתם מוזמנים לכתוב כל אשר עולה על רוחכם על "ביבי". 

בשבוע האחרון 54,407 מהאיזכורים של יחימוביץ' ברשת עוררו תגובות (לייק, שר, פוסט וכו'), 32% מתוך אותן אינטראקציות היו חיוביות, לעומת 48% שליליות ו-20% ניטרליות.

לא רחוק מיחימוביץ', נמצא יאיר לפיד עם 47,851 אזכורים ברשת שעוררו את תגובות גולשים. 21% מתוכם חיוביים, 43% שליליים ו-36% ניטרליים.

יחימוביץ' מציעה לכם לעצב שלט משלכם (צילום: KateRiep_Godbye)
יחימוביץ' מציעה לכם לעצב שלט משלכם|צילום: KateRiep_Godbye
יו"ר מפלגת "התנועה" ציפי לבני, זוכה לרמת העניין הנמוכה ביותר של גולשים ברשת. אך עם זאת לרמת פופולריות גבוהה בקרב הגולשים שמדברים עליה, ומתקרבת לרמת הפופולריות של בנט. מתוך 26,156 אינטרקציות ברשת בנושא לבני, 38% מהשיח חיובי, 37% שלילי ו-25% נטרלי.

* כל הנתונים מבוססים על האתרים החברתיים (פייסבוק, טוויטר, בלוגים, יוטיוב, אינסטגרם וכו') ואינם מתייחסים לפלטפורמת אתרי החדשות.

* ניתוח הסנטימנט של הגולשים הינו ברמת דיוק של 85%.