לבני ופרץ תוקפים את נתניהו (צילום: חדשות 2)
קדימה נגד לבני: שאי בחובות|צילום: חדשות 2

סיעת קדימה פנתה הבוקר ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין במכתב רשמי, בו דרשה להקפיא את העברת כספי מימון המפלגות למפלגתה החדשה של ציפי לבני, "התנועה". זאת, משום ששבעת פורשי "קדימה" שעברו אליה, לא מצאו לנכון להבהיר באמצעות עורכי הדין של המפלגה את האופן שבו יישאו בחלקם היחסי בחובות קדימה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

חובות המפלגה כיום נאמדים בכ-25 מיליון שקלים, כשחלקם היחסי של 7 חברי הכנסת שפרשו הוא 6.5 מיליון שקלים.

"הגברת לבני ושבעת חברי הכנסת הפורשים אינם מבקשים 'תספורת' כי אם 'גילוח' מלא, דבר אשר בתרבות העסקית ניתן רק לפושטי רגל", כתבו בקדימה. "התנהלותם היא סטירת לחי מצלצלת למנהל התקין בישראל ולניהול כספי ציבור משלם המסים".

התנהלות בלתי אחראית

בקדימה טוענים כי האחריות לחובות הרבים היא על לבני ועל המנכ"ל הקודם של המפלגה, משה שחורי, שהתנהלו, לגרסתם, בצורה בלתי אחראית ופיזרו כספים לכל עבר. "משהפסידה בבחירות הפנימיות נטשה לבני את הספינה וכעת היא מבקשת להתחיל דף חדש, גם במובן הפיננסי וליטול עמה ממפלגת קדימה את הזכויות אך לא את החובות", האשימו בקדימה.

בשבוע שעבר התפלגו מקדימה שבעת חברי הכנסת: אורית זוארץ, יואל חסון, מגלי והבה, רחל אדטו, שלמה מולה, רוברט טיבייב ומאיר שטרית. זאת, לאחר דיון סוער בוועדת הכנסת.

חבר הכנסת ישראל חסון, הממוקם במקום ה-2 ברשימת קדימה לכנסת ה-19, כתב במכתב ליו"ר הכנסת כי "תוך ניצול ציני של פרצה בחוק, מתפלגת סיעה ממפלגת האם ברגע האחרון מבלי שבכוונתה להמשיך את עבודתה הפרלמנטרית וזאת, במטרה אחת - ניצול מקסימלי של כספי הציבור, תוך השתתפות מינימלית באופן מגוחך בחובות המפלגה, חובות שאותם חברי סיעה יצרו במו ידיהם".

בקדימה דורשים מחברי "התנועה" להציג הסדר משפטי שיוכיח כי בכוונתם להשתתף בחלק היחסי של חובות מפלגת קדימה. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר בשבוע שעבר כי הסוגיה תצטרך להיות מטופלת על ידי הכנסת הבאה, ולכן לא ברור מהי המידה שבה יוכל להתערב בבקשת קדימה.