לכולם כבר ברור שהנושא שבו תתמקד מערכת הבחירות הקרובה יהיה מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. השאלה היחידה היא, למי זה תרם - ולמי מהמועמדים לראשות הממשלה זה דווקא קצת פגע בסיכויים?
דווקא "מלך התקשורת", המועמד שאולי מוצלח יותר מכולם מבחינה תקשורתית - יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, זכה למספר המועט ביותר של אזכורים תקשורתיים בזמן המבצע, כך לפי מחקר שביצעה חברת "יפעת - ניתוח מדיה".
בעיתונות היומית, הכתובה, זכה נתניהו ל-46 אזכורים בלבד, בכותרות ובכותרות המשנה בעיתונים. 6 מתוכם פרסומים שליליים, 26 חיוביים ו-14 כתבות הוגדרו "נייטרליות".
באזכורי המפלגות - הליכוד ניצח
גם ברדיו ובטלוויזיה ביבי נשאר מאחור, למרות - ואולי בגלל - שבזמן המלחמה שימש כ"מסביר הלאומי". יו"ר הליכוד זכה שם ל-44 כותרות. מפלגת הליכוד, בלי נתניהו, קיבלה 53 אזכורים, ונמצאת בראש הטבלה של אזכורי המפלגות ברדיו ובטלוויזיה.
שר הביטחון ברק עומד באופן טבעי, כמי שהוביל את המבצע, בראש הטבלה. בעיתונות הכתובה הוא זכה ל-160 אזכורים, מתוכם 21 שליליים, 75 חיוביים ו-64 ניטרליים. ברדיו ובטלוויזיה קיבל ברק 141 כותרות, אבל מפלגת העבודה עצמה נשארה מאחור עם 31 אזכורים בלבד, במקום השני.
ציפי לבני כמו בפוליטיקה, נמצאות במקום טוב באמצע. בעיתונות הכתובה קיבלה שרת החוץ 103 כותרות, מתוכן 19 שליליות, 36 חיוביות ו-48 ניטרליות. ברדיו ובטלוויזיה קיבלה יו"ר קדימה 79 כותרות, הרבה מתחת לאהוד ברק - אבל מעל נתניהו. המפלגה עצמה קיבלה ברדיו ובטלוויזיה 23 אזכורים, והיא נמצאת בסוף הטבלה.