משבר פתיחת הלימודים בחינוך המיוחד: גורמים במשרד האוצר אומרים הבוקר (רביעי) לחדשות 12 כי במשרד החינוך היו יכולים למצוא מקורות תקציבים אחרים שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים בחינוך המיוחד ולא על חשבון תקציב בית הספר של החגים בחנוכה. המשמעות במהלך: לא יהיה בית ספר של החגים - יהיה חינוך מיוחד.
לדברי אותו גורם, ההחלטה של משרד החינוך נעשית על גבם של ההורים, על ידי שימוש בתקציב שיועד לבית הספר של החופש בחג החנוכה הקרוב. מנגד, במשרד החינוך אומרים שלא מדובר בביטול של בית הספר של חנוכה - אלא בהקפאה.
לדברי משרד החינוך בחודש דצמבר הקרוב יתקיימו דיונים תקציביים וכי במהלכם הם ימצאו תקציב להפעלת התוכנית בית הספר של החגים בחנוכה.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "בניגוד לפרסום, הפתרון שגובש באשר למענים לחינוך המיוחד היה בהסכמה מלאה בין משרד האוצר ומשרד החינוך. סוגיית התקציב לטובת בית הספר של החגים תובא בדיוני התקציב לשנת 2020".
אמש בהודעה שפרסם משרד החינוך הודיע כי נמצא פיתרון למחסור התקציבי בחינוך המיוחד "שיבטיח את פתיחת שנת הלימודים". על פי ההודעה, לאחר שלא נמצא מענה תקציבי תוספתי לשנת 2019, ולאחר התייעצות עם האוצר ויו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הוחלט לממן את המהלך באמצעות השהיית התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה.
עוד הוסבר בהודעה כי אותה תוכנית בחנוכה תופעל על ידי המשרד, "אולם העמדת המקור התקציבי לטובת הנושא, תובא לדיוני הממשלה מיד לאחר הבחירות. משרד החינוך יקצה את התקציבים לטובת החינוך המיוחד ולילדים עם אלרגיות מסכנות חיים באופן מידי, כדי שבתי הספר יוכלו להיערך באופן מיטבי".
יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום התייחס לפיתרון שהציע משרד החינוך וטען כי מדובר ב"פיתרון פלסטר" בלבד. "משרד החינוך בחר, לצערנו, לנקוט באסטרטגיית השמיכה הקצרה ולהעביר תקציבים ממקור חשוב אחד לפיתרון בעיה אחרת וכל זאת על מנת לכבות שריפות", הגיב.
"אין ספק שהחלטה שמפורסמת בדיעבד לאחר שהפור נפל, תשפיע על כלל הורי וילדי ישראל. זוהי התנהלות בלתי מקובלת בממשל תקין ולא נסכים לה. ממשלת ישראל התחייבה לרפורמה ועליה לדאוג למציאת תקציבים חיצוניים למימון הרפורמה", כתב.
מאלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, נמסר: "אנחנו מברכים על מציאת הפתרון למשבר אך מדובר בפלסטר שאין בו מענה כולל לכל הבעיות שעדיין קיימות במערכת החינוך המיוחד: מחסור קשה במסגרות, תלמידים שאין להם שיבוץ, ו-ועדות השמה ושילוב שאינן מתקיימות חודשים ארוכים בשנה. אנו קוראים לשר החינוך ואנשי משרדו שלא להסתפק בפתרון זמני ולבנות תכנית כוללת עם יעדים ומדדים לתלמידי החינוך המיוחד בכלל ותלמידים עם אוטיזם בפרט".
אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! נבחרת הכתבים המובילה של ישראל פוגשת את האנשים המשפיעים במדינה! >>> מהרו להירשם עוד היום