הרשת החברתית החדשה Threads (צילום: יחצ)
הרשת החברתית החדשה Threads|צילום: יחצ

 

כבר הרבה זמן לא היה טירוף סביב אפליקציה כמו ת'רדס. הרשת החברתית החדשה של מארק צוקרברג. האפליקציה, שאמורה להתחרות בטוויטר, הגיעה ל-100 מיליון משתמשים ב-5 ימים – מה שהפך אותה בקלות לאפליקציה עם קצב ההורדות המהיר בעולם. מעבר לקצב ההורדות המהיר והבאזז הכללי, צוקרברג יכול לחייך, שכן יש לא מעט סיבות שעלולות להפוך את ת'רדס לסיפור הצלחה לאורך זמן.

  1. צוקרברג הוא רב-אמן בהעתקת מוצרים – מהסטוריז בסנאפצ'ט, שהגיעו לאינסטגרם וקברו את המתחרה, הרילז שהועתקו ישירות מהטיקטוק לאינסטגרם ועד לעריכת ההודעות שהגיעה מהטלגרם לוואטסאפ. אפשר לומר הרבה דברים על צוקרברג, אבל אי אפשר לקחת ממנו את העובדה שהוא מספר אחד בהיסטוריה של הטכנולוגיה בהעתקת מוצרים.
  2. מטא מפתיעה בבחירה שהיא לטובת משתמשיה – צוקרברג הפתיע את העולם עם מהלך שאף אחד לא צפה. האיש מאחורי מטא החליף את חזון המטאוורס בחזון חדש שנקרא פדיוורס (Fediverse), רשת מבוזרת של רשתות חברתיות בקוד פתוח.
    "הדבר המרגש כאן זה שמטא משחררת קצת ומשאירה את הבחירה בידי המשתמש", אומר דרור גלוברמן. "היא בעצם נותנת לאנשים את האפשרות לקרוא, לצרוך ולהגיב מאפליקציה מסוימת גם באפליקציות אחרות".
  3. המדיה שונאת את טוויטר ואת מאסק יותר מכל – מאסק הצליח להשניא את עצמו על הרבה אנשים, בעיקר אנשי תקשורת אותם זרק מהטוויטר. בניו-יורק טיימס, שלא ידועים באהבה גדולה למאסק, קראו לת'רדס "זה כמו טוויטר, רק שזה לא של אילון מאסק". בגרדיאן הבריטי, נכתב: "ההשקה של ת'רדס היא כתיבת ההספד לטוויטר".
    אילון מאסק, טוויטר וכסף. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
    אילון מאסק טוויטר כסף אילוסטרציה|צילום: shutterstock
  4. טוויטר הפכה למקום רעיל מדי – מאסק בזמנו צייץ: "אני פותח את שערי הגיהנום", והכריז כי הוא יחזיר חשבונות שהורחקו מהטוויטר, אבל גם בלי זה – טוויטר פשוט הפכה לסביבה רעילה מדי. מפתח התוכנה והד"ר פול גרהאם צייץ: "צוקרברג צודק כשהוא אומר שהאנשים בטוויטר מרושעים מדי. האופן שבו אנשים מתנהלים במסגרות שונות מושתתת על תמריצים, טוויטר מתגמלת אנשים איומים בעבור אמירות איומות". "שנאה רצה הרבה יותר מדי מפוצי מוצי", מסביר פלד. "אם רוצים ליצור מעורבות גבוהה – אין כמו להריץ שנאה". הזמרת סטייסי סולומון, שהצטרפה לת'רדס, כתבה באפליקציה החדשה עקיצה לטוויטר: "זה החלל הכי חמוד שיש לא? כל כך הרבה אנשים נחמדים פה. וייב".
  5. המפרסמים מחפשים אלטרנטיבה – המפרסמים עצמם גם לא ממש מתים על טוויטר, שחווה ירידה בהכנסות. הדוגמה הכי טובה היא רשת ההמבורגרים האמריקאית וונדי'ס, שהעבירה את אחד האירועים הפרסומים הגדולים מטוויטר לטיקטוק, ועכשיו מצטרפת לת'רדס. ג'ייד בגלין, מייסדת 4am, שיתפה טבלת צירים שבה מיקמה את טוויטר כמגעילה-חכמה, אינסטגרם מגניבה ומטומטמת ות'רדס קיבלה את הריבוע הנחשק ביותר – חם וחכם.

לצפייה בפרק המלא באפליקציית 12+ לחצו כאן

>> בזמן שעבדתם, פרק 136 - מעצמות העל במרוץ אחרי הטכנולוגיה הזו - ובצדק