ההתמכרות למסכים מחריפה: דוח מצב האינטרנט בישראל 2022 של בזק חשף - אדם ישראלי מבלה בממוצע 12.4 שעות ביממה מול הסמארטפון, המחשב, הטאבלט או הטלוויזיה. בדוח התפרסמו נתונים גם על הרשתות החברתיות בהן גולשים בני הילדים ובני הנוער, אפלקציות מועדפות על הישראלים ונתונים מפתיעים על הרגלי השימוש באינטרט של החברה החרדית.
על פי הדוח, 74 אחוזים מבני הנוער מהנבדקים הודו שהם לא שולטים בזמן המסך. עוד 83 אחוזים דיווחו שהם מרגישים חייבים לקרוא הודעות וואטסאפ מיד כשהן מתקבלות. בחברה החרדית המצב הולך ונהיה דומה למצב באוכלוסייה הכללית - 80 אחוזים מבני המגזר מחוברים לדיגיטל, מתוכם 54 אחוזים מחוברים לרשת הוואטסאפ, ועוד 78 אחוזים צופים ביו-טיוב.
נתונים מעניינים נוספים שעלו בדוח הצביעו על הגיל הצעיר, עוד לפני גיל 9, שבו ילדים בימינו פותחים פרופיל ברשתות החברתיות. מבחינת הסיבות לנתוני הגלישה הגבוהים - אם לפני שנה מרבית הזמן יועד לעבודה או לימודים, היום בוחרים המשתמשים לעשות שימוש ברשת בעיקר לטובת פנאי, גיימינג וקניות ברשת. מעבר לסיבות הללו, 77 אחוזים הודו שהם נכנסים מתוך שעמום או הרגל.
האפליקציות מובילות בקרב הישראלים הן: אליאקספרס עם 58 אחוזים שהורידו את האפליקציה, שיאין עם 35 אחוזים ואמאזון עם 30 אחוזים. הרשת החברתית המועדפת על גילאי 35 ומעלה היא פייסבוק, לעומת הילדים ובני הנוער, שבאופן לא מפתיע עדיין משתמשים לרוב בטיקטוק - עם 70 אחוזים.