יותר מקרי פריצה וניסיונות פריצה בהשוואה לשנה הקודמת: במערך הסייבר הלאומי סיכמו היום (רביעי) את נתוני השנה החולפת וחשפו שבמהלך 2020 התקבלו יותר מ-11 אלף פניות במרכז הדיווח 119 - עלייה של כ-30% בהשוואה לשנה הקודמת. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, עדכן כי במהלך שנת 2020, פנו במערך הסייבר ל-5,000 גופים בקריאה לסגור חולשות שחשפו אותם לתקיפות - ועמדו בקשר עם כ-1400 גופים שחוו ניסיונות תקיפה או תקיפות בשנה האחרונה. 

עוד הוא התייחס במרומז גם למקרה הפריצה לשרתי חברת הביטוח "שירביט" וקרא למנכ"לי החברות והארגונים השונים לפעול להגן על המידע שברשותם: "האחריות בפועל על ההגנה על נכסי הארגון היא של הארגון עצמו, במיוחד ההגנה על המידע הפרטי שהוא מחזיק על הלקוחות. קחו אחריות על המידע ועל הנכסים שלכם". 

חברה לביטוח שירביט (צילום: AP / FLASH 90, פלאש 90)
במערך הסייבר מבקשים מהחברות להגן על המידע שברשותן|צילום: AP / FLASH 90, פלאש 90

במערך הסייבר הדגישו כי בעקבות משבר הקורונה, החשיבות להמשך התפקוד הרציף של שירותים חיוניים והמרחב הדיגיטלי עליו כולנו נשענים – רק התחדדה והתעצמה: "עקב כך נקטנו השנה בעשרות פעולות מניעה במשטחי תקיפה חדשים שנהיו חיוניים יותר. בהם, גם התמודדות עם ניסיונות שלא צלחו לפגוע במתקני מים בישראל בעת משבר הקורונה".  

בתחילת דצמבר, הודיעו רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי על מתקפת סייבר בחברת הביטוח שירביט. מהר מאוד התברר כי קבוצת האקרים, שקוראת לעצמה BlackShadow, היא שעומדת מאחורי הפריצה לחברת הביטוח והמניע מאחורי מעשיהם הוא כלכלי. על פי ההאקרים, הם שמו את ידיהם על כמות עצומה של מסמכים דיגיטליים המכילים פרטים של ישראלים.