כשפק-מן נולד בטוקיו לפני 40 שנה, ב-22.5.80, איש לא חשב שהעיגול הצהוב הרעב יכבוש את העולם ויהפוך למשחק הארקייד הכי מוכר בעולם בכל הזמנים.
"כשהתחלתי עם הפרויקט ב-1970, כל המשחקים היו מלאי אלימות, כולם הרגו חייזרים", מספר יוצר המשחק טורו איווטאני. "רציתי להפוך את סביבת המשחקים לחיה וקלילה יותר, תכננתי את המשחק כשבראשי היו נשים שישחקו בו".
איווטאני היה רק בן 25 כשפיתח את המשחק. החודש לפני 40 שנה בדיוק הוא הכניס מכונה עם המשחק לחנויות שהציעו משחקים לקהל באזור טוקיו. למשחק עדיין לא קראו אז "Pac-Man", אלא PuckMan, התייחסות למשפט יפני - "Paku paku taberu" שמשמעותו – לזלול.
מכאן הגיע גם הצליל של פק-מן – שמחקה את צליל האכילה. "בהתחלה חשבתי שרומנטיקה ואופנה יתאימו לקהל הנשי, אבל אז הבנתי שכמוני - נשים אוהבות לאכול – ומאותו הרגע התרכזתי בזה".
את ההשראה לצורתו של פק-מן, איוואטני קיבל מפיצה שאכל - אחרי שלקח משולש אחד.
לקחו 20 שנה, עד שמשהו הצליח להשלים משחק שלם בלי להיפסל ולקבל את מספר הנקודות המרבי. מי שעשה את זה ראשון הוא בילי מיטשל – הוא שיחק משחק מושלם ב-1999. "זה לקח לי 6 שעות", סיפר על המשחק שבו השיג שיא של 3,333,360 נקודות.
השחקנים לא ממש שמים לב, אבל איוואטני בילה חודשים בעיצוב ההתנהגות של כל אחת מהרוחות – בלינקי, פינקי, אינקי וקלייד – לכל אחת מהן יש התנהגות משלה ודרך משלה לצוד או לברוח מפק-מן.
איווטאני מלמד היום עיצוב משחקים באוניברסיטה הפוליטכנית בטוקיו. הוא לא מתרשם יותר מדי מהמשחקים המודרניים ואומר כי בהתאמה לסמארטפונים ומסכים קטנים אחרים, גם הרעיונות שמאחוריהם הפכו קטנים.