חג הפסח מתקרב, ואיתו עונת הקניות. כמדי שנה, רשתות השיווק מתחרות ביניהן מי תציג את סל המוצרים הזול ביותר. מבדיקה של המועצה הישראלית לצרכנות עולה כי ישנם פערי מחיר גדולים בין הרשתות וגם בין הסניפים השונים של אותה רשת. אחת מהדרכים היעילות לחסוך היא קניית מותגים פרטיים של רשתות השיווק, שיכולים להיות זולים משמעותיים מהמוצרים של החברות הגדולות יותר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

דירוג הסניפים - הרשימה המלאה

כמעט לכל רשת שיווק יש היום מותג פרטי משלה, שמוצריו מונחים על המדף לצד המוצרים של החברות השונות. כך קורה שהרשתות מתחרות האחת בשנייה גם בתחום המותגים הפרטיים. במקרים מסוימים מדובר ממש באותו המוצר, שמיוצר באותו המקום, רק עם אריזה שונה.

האם המותגים של הרשתות באמת משתלמים יותר משל החברות? מבדיקה של המועצה עולה שברוב המקרים התשובה חיובית. כך למשל, קונה שייכנס לסניפי מגה בעיר יוכל לקנות מלפפונים במלח במותג הפרטי במחיר של כשישה שקלים, לעומת יותר מתשעה שקלים עבור המוצר הממותג במדף הסמוך. פסטה של המותג של שופרסל תהיה זולה כמעט בחצי מפסטה זהה של חברה מתחרה.

הסניף הזול ביותר: YOU באשדוד

הסניפים הזולים ביותר
הסניפים הזולים ביותר|צילום:

עם זאת, כדאי לזכור שבדברים הללו אין חוקיות ולכן תמיד צריך להשוות. כך למשל, נתחי טונה בהירה בשמן של המותג YOU דווקא היו יקרים יותר מהמותג הפרטי.

אז איפה היה הסל המשתלם ביותר השבוע? סיירת המועצה לצרכנות בדקה 68 נקודות מכירה שונות שנמצאות בשכונות ובתוך הערים. הסל הכי הזול נמצא בסניף YOU באשדוד. למקום השני הגיע סניף של רשת "יש" בבית שמש ובמקום השלישי נמצא סניף של רשת "יוחננוף" ברחובות.

את חמשת הסלים היקרים ביותר מצאנו בסניפי טיב טעם - בת"א, רעננה, באר שבע ורחובות. הפער בין הסל הזול ביותר לבין הסל היקר ביותר עמד על 38% - כמעט 200 שקלים שגבו במקום אחד יותר מאחר, על אותם המוצרים בדיוק.