סובארו
שלושה חידושים בסובארו ובראשם הדור הרביעי והחדש של האיפרזה, שינחת כאן במחצית השנייה של השנה. זוהי מכונית גדולה יותר עם תא מטען מוגדל ובסיס גלגלים שצמח ל-2.645 מטרים והיא מצוידת במנוע 1.6 ליטר בהספק 114 כ"ס, עם תיבת הילוכים רציפה (CVT). המכונית תגיע עם מערכת עצור-סע , שתתרום לצריכת דלק נמוכה במיוחד. 

סובארו אימפרזה החדשה
אימפרזה - לא פורצת גבולות אבל נאה באופן משמעותי מבעבר

הונדה
הרכב החשוב ביותר של הונדה ב-2012 הוא כמובן הדור החדש של הסיוויק, שינחת כאן לקראת אפריל. הסיוויק סדאן, שכבר נמכרת בארה"ב כמה חודשים, שומרת על ממדים דומים לאלה של קודמתה, אולם מציעה שלדה משופרת, מערך פיקוד חדש ותא נוסעים באיכות גבוהה יותר.

המנוע המרכזי בארץ יישאר 1.8 ליטר בהספק 140 כ"ס, עם כמה שיפורים בתחום הפליטה/צריכה. במקביל, אפשר לצפות לגרסת ההאצ'בק האירופאית של הכלי, שגם היא הושקה לאחרונה עם קצת יותר שינויים חיצוניים.

 אופל
הדגם החשוב ביותר של אופל ל-2012 הוא גם זה שהכי פחות ידוע עליו כרגע: אופל אסטרה סדאן החדשה. המכונית אמורה לתת ליבואן אחיזה בפלח המשפחתיות "המסורתיות" של שוק הליסינג. אצלנו היא תנחת לקראת סוף 2012.

עד בואה תעבה אופל את השורות בישראל עם האסטרה GTC קופה, שתופיע אצלנו לקראת סוף הרבעון הראשון, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ועם מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק 140 כ"ס ואופציה לתיבה אוטומטית.

יונדאי
יונדאי סיימה שנת מכירות מטורפת וחיזקה את אחיזתה במקום הראשון בטבלת המכירות. אבל, שלל הדגמים האסטרטגיים של החברה, שנחתו כאן ב-2011, הם רק "סיפתח" לקרת מבול חידושי הדגמים של המותג 2012.

 כבר ברבעון הראשון תנחת כאן ה-I40 החדשה – מכונית המנהלים הגדולה של יונדאי, שמחליפה את הסונטה הקשישה. זוהי אחת המכוניות הגדולות בקבוצה שלה ואם הדולר והיצרן ימשיכו להאיר פנים למותג, אפשר לצפות גם לתמחור אגרסיבי שלה – מן הסתם פחות מ-160 אלף שקל לדגם התחלתי מאובזר. מבחר הדגמים, שיגיעו ארצה, כוללים מנועי בנזין בנפח 1.7 ו-2 ליטר וגרסת סטיישן ענקית.

ברבעון השלישי של השנה תוחלף ה-I30 רבת המכר בדגם ה-I30 החדש, שכבר הוצג השנה. מדובר ברכב מרווח יותר עם עיצוב יותר ספורטיבי ומתוחכם, שמזכיר את ה-VELOSTER. כרגע מתוכננת המכונית להגיע עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין ודיזל, עם תיבות הילוכים אוטומטיות (6 מהירויות) וידניות ובגרסת האצ'בק וסטיישן. התמחור? מן הסתם, מחירי פורד פוקוס ומטה.

יונדאי i30 - דור שני

פיאט
פיאט פותחת את 2012 עם הפונטו, שעברה עוד חידוש עם מתיחת פנים קלה מבפנים ומבחוץ וקיבלה מנוע חדש ממשפחת המולטיג'ט בהספק 85 כ"ס, שבסיוע מערכת עצור-סע אוטומטית רושם צריכת דלק ממוצעת של כ-25 קילומטר לליטר בדגם הידני.

הפנדה הקטנה והבסיסית תקפוץ מדרגה לא קטנה בתחילת השנה. מלבד תוספת מהותית לאורך, לרוחב ולנפח תא המטען, היא מציגה תא נוסעים בעיצוב עשיר ובוגר, עם השקעה באיכות הייצור והחומרים. המנוע העיקרי שמעניין אותנו הוא 1.2 ליטר בהספק 69 כ"ס. בינתיים, לא נתקלנו באזכור לתיבה אוטומטית.

רנו
השנה הבאה של רנו בישראל תעמוד בסימן הרנו פלואנס ZE החשמלית של "בטר פלייס", אולם באמתחתה של החברה ממתינים גם לא מעט חידושים בתחום הרכב "הרגיל".

כך, למשל, צפויה להגיע אלינו מכונית המיני החדשה רנו טווינגו, לאחר הפסקה של כשני עשורים. היא מוצעת עם שלוש דלתות ועם תיבה ידנית בלבד, אולם היא תפצה/תפתה לקוחות עם צריכת דלק סופר-חסכונית ומחיר משוער, שינוע סביב 60 אלף שקלים.

רנו פלואנס Z.E (צילום: נעם וינד)
האם מדובר במאזדה 3 הבאה? |צילום: נעם וינד

טויוטה
הדור החדש של היאריס ינחת כאן כבר בתחילת ינואר עם ממדים מוגדלים, אבזור משודרג ותיבת הילוכים אוטומטית "אמיתית". זמן לא רב לאחר מכן תגיע אלינו האוונסיס, שעברה מתיחת פנים מקיפה וקיבלה גם היא תא נוסעים בעיצוב חדש, אם כי המפרט הטכני לא השתנה דרמטית.

באגף ההיברידי מתוכננת להגיע אלינו הטויוטה פריוס ההיברידית, שתהיה יקרה משמעותית מהפריוס הרגילה, אם כי מחירה ייקבע במידה רבה בהתאם לשינויים הצפויים במיסוי הירוק

פולקסווגן
הפאסאט CC המחודשת, שהוצגה לאחרונה באירופה, תגיע אלינו לקראת סוף הרבעון הראשון ותצויד במנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ובמנוע 2 ליטר טורבו בהספק 210 כ"ס.

ברבעון השני תנחת כאן גרסת ה-1.2 ליטר (105 כ"ס) של פולקסווגן ג'טה החדשה ותציע מחיר אטרקטיבי גם לציי הרכב. הדגם החשוב ביותר של המותג ל-2012 הוא מכונית המיני החדשה "UP", אבל בינתיים עדיין אין צפי למועד הייבוא ארצה.

פיג'ו
המכונית החשובה ביותר של החברה הצרפתית, ה-208 החדשה, תגיע אלינו רק בנובמבר. זו תהיה מכונית מתוחכמת יותר מה-207, עם שדרוג משמעותי באגף איכות הייצור וההנעה. כרגע מתוכננת המכונית להגיע עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 120 כ"ס ותיבה אוטומטית ועם מנוע 1.2 ליטר ותיבה רובוטית.

מיצובישי
מיצובישי סבלה בשנים האחרונות מדריכה במקום במערך הדגמים שלה, אולם 2012 אמורה להיות שנת מפנה 

את השנה פותחת מיצובישי עם מנוע חדש ל"לאנסר" הוותיקה. מדובר במנוע 1.6 ליטר מודרני בהספק 115 כ"ס, שמחליף את ה-1.5 ליטר הנושן לרגל השדרוג מיורו 4 ליורו 5. המכונית גם שינתה את סימולה ל"לאנסר FL".

ברבעון השלישי יקבל מערך הדגמים של מיצובישי תגבור מה-ASX החדש – כביש-שטח/פנאי אופנתי, שיתן לחברה דריסת רגל בפלח של הג'יפונים העירוניים. בסוף השנה הבאה תגיע אלינו, כנראה, גם ה"מיראז'" – מכונית הסופר-מיני החדש של מיצובישי, שנחשפה זה עתה בתערוכת טוקיו. המנועים המתוכננים הם בנפח 1 ו-1.2 ליטר, אם כי המפרט האירופאי טרם פורסם. 

קיה
את הרשימה של קיה ל-2012 פותחת ה"ריו" החדשה, שתושק כבר בינואר הקרוב. מכונית הסופר-מיני שהוצגה בתחילת 2011 בז'נבה, חולקת את הפלטפורמה והמנועים עם יונדאי IX25 והיא מרווחת יותר מקודמתה ומציעה איכות ייצור משופרת.
הריו החדשה תגיע לישראל בשלב ראשון עם מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.4 ליטר, בשילוב של תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות. האבזור התקני יכלול 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות. היא תשווק בשתי תצורות מרכב – סדאן והאצ'בק – ותימכר עם שבע שנות אחריות מקורית.

לקראת מאי-יוני תושק בארץ גם הקיה "סיד" מהדור החדש, שתתבסס על המכללים של יונדאי I30 החדשה, שנחשפה השנה. הרכב יתאפיין בעיצוב מתקדם ובעל נוכחות ויצויד במנועים מקבילים לאלה של ה-I30.

לקראת יוני-יולי תגיע ארצה גם מכונית המנהלים החדשה "אופטימה" של קיה. המכונית חולקת את רכיבה עם יונדאי I40, מחליפת הסונטה, והיא תהיה אחת המכוניות הגדולות ביותר בפלח "קבוצה 4".

קיה ריו
המיני משפחתית החדשה של קיה

סאייק MG
ה-MG350 היא אחת המשפחתיות המעניינות ביותר, שיגיעו ארצה ב-2012. לאו דווקא בגלל התכנון שלה – ממדים של משפחתית, עיצוב שמרני למדי ומנוע 1.5 ליטר – אלא בגלל שזו המשפחתית הראשונה שתתמודד בארץ באופן מלא על הפלח החשוב ביותר של שוק הרכב.

קבלת הפנים לה תזכה ה-MG350 במגזר הפרטי ובשוק הציים תהווה מבחן להרבה סיניות, שממתינות לאישור ייצוא ארצה. המכונית עצמה תציע אבזור עשיר במחיר, שיתחרה יותר במכוניות כמו יונדאי אקסנט ושות' – כ-110 אלף שקלים ומטה.

מאזדה
את השנה פותחת מאזדה עם ה-CX5, הנציגה הראשונה שלה בפלח ה-SUV העירוני-אופנתי מזה עשור. המכונית החדש תציע עיצוב מתקדם ומנוע 2 ליטר מדור חדש בהספק של כ-160 כ"ס ,שפותח על ידי מאזדה ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות, אף היא מפיתוח עצמי של החברה.

במהלך 2012 צפויה המאזדה 3 לקבל בהדרגה את מנועי ה-SKYACTIVE החדשים של מאזדה ואת תיבות ההילוכים המתקדמות, שמצורפות אליהן. אפשר לצפות, שלאחר השלמת הטמעת המנועים תושק המאזדה 3 בישראל בתור "דור חדש". בשלהי 2012 אמורה מאזדה להציג את ה-6 החדשה אולם לא ברור אם היא תספיק לעלות ארצה ב-2012.

מאזדה CX-5 (צילום: אוטו)
הג'יפון הקומפקטי הראשון של מאזדה|צילום: אוטו