טעם חדש בצורה שונה עם שלל מילויים. המוצרים החדשים הם תמיד אטרקטיביים, בולטים ומפתים יותר מהמוצרים הישנים. אך אם תסתכלו על האריזות תגלו שהמוצר החדש הוא בעצם מוצר קטן יותר, ויקר יותר.
כן, כמה חודשים אחרי מחאת הצרכנים על הקטנת המוצרים, גילינו טרנד חדש - במקום להקטין מוצרים קיימים, פשוט מייצרים מוצרים חדשים המצטרפים לסדרה קיימת במשקל קטן ובאותו מחיר.
כן, אמנם זה מעצבן, אבל חוקי, אפילו שזה עלול לפעול לרעת הצרכנים. אספנו כמה דוגמאות.
דגני בוקר
כריות: משקל חדש: 686 גרם. משקל מוצר ישן: 750 גרם. מחיר: 22 שקלים.
ברנפלקס: משקל חדש: 375 גרם. משקל מוצר ישן: 500 גרם. מחיר: 23 גרם.
חטיפים וממתקים
קליק: משקל חדש: 65 גרם. משקל מוצר ישן: 75 גרם. מחיר: 6 שקלים.
שלגונים וגלידות
סולרו: משקל חדש: 62 גרם. משקל ישן: 70 גרם. מחיר: 5.50 שקלים.
כשפנינו לחברות הן טענות שמדובר במוצרים בטכנולוגיה חדישה ומשוכללת המייקרת את המוצר. אך עם זאת, ולמרות החדשנות הגדולה, כדאי לשים לב לכיתוב בתחתית האריזה.