אפליקציית ההיכרויות טינדר השיקה לאחרונה עדכון חדש, המאפשר למשתמשים בה להגדיר את סוג מערכת היחסים בה הם מעוניינים. המהלך, בא לאחר שבשנה החולפת סבלה החברה מצניחה בכ-70% ב-S&P500, וכחלק מניסיון ריענון אסטרטגי.
במסגרת הפיצ'ר החדש, טינדר מאפשרת לגולשים לבחור בין 6 אופציות להגדרת מטרת מערכת היחסים שלשמה הם גולשים באפליקציה. מלבד קשר לטווח ארוך או קצר, ניתן לבחור גם באפשרויות ביניים כמו "טווח ארוך עם אופציה לקצר", וכן גם אופציות כמו "להכיר אנשים חדשים". באופן זה, כך ניתן להעריך, באפליקציה מנסים להתנער מתדמית ה"סטוציונרית" שדבקה בה בשנים האחרונות – ולחזק את מעמדה כאפליקציה המיטבית למציאת זוגיות.
זהו אינו מהלך מקרי. לפי כריס ברייאנט מבלומברג, יותר ויותר צעירים פונים בשנים האחרונות לאפליקציות חלופיות המציעות חוויית הכרות מתקדמת, ובעיקר ממוקדת במערכות יחסים רציניות. התזה הזו מגובה גם בנתוני סנסור טאוור וחנויות האפליקציות של גוגל ואפל, המציגים מגמת צמיחה בשנתיים האחרונות בהיקף ההתקנות של באמבל והינג' המתחרות. למרות זאת, לפי UBS Group AG לטינדר יש כ-11.1 מיליון משתמשים משלמים, לעומת 2.1 מיליון בבאמבל וכמיליון בהינג'.
תדמית של סטוצים
לפי ברייאנט, טינדר משחקת לכאורה בתנאי נוחות במגרש שלה, ולרשותה מקום רב לצמוח. אפילו בשווקים רוויים יותר כמו ארה"ב, רק 16% מהרווקים בני 18-24 משתמשים באפליקציה. בסביבות 85% מכ-70 מיליון המשתמשים של טינדר אינם משלמים עבור שירותי פרימיום שהיא מציעה כך שיש הזדמנות להמיר אותם למנויים משלמים או לפחות להציג להם יותר מודעות. נכון לעכשיו, חברת האם Match מקבל רק כ-2% מההכנסות מפרסומות.
זאת ועוד, בניגוד להרבה מניות טכנולוגיה שנפלו, מאץ' נותרה רווחית בהשוואה לבאמבל, למשל. גם שולי הרווח שלה גבוהים בהרבה, בין היתר משום שהאפליקציה הצליחה במשך שנים רבות – ללא כל צורך בפרסום. ככל שמספר המשתמשים גדל – כך עלה הסיכוי למציאת שידוך.
אלא שככל שחלפו השנים, השתיקה והגידול במספר המשתמשים שיחקו לרעתה של טינדר: ככל שהתנפחה – היא צברה מוניטין של אפליקציה לסטוצים ומיצובה כמרחב למציאת אהבה אמיתית נשחק. סמנכ"ל הכספים של מאץ', גארי סווידלר, נאלץ להזכיר למשקיעים בכנס בנובמבר שמשתמשים רבים פגשו את בני זוגם באפליקציה או אפילו בסופו של דבר התחתנו. "אנשים לא מתמקדים בסיפורים מהסוג הזה", אמר. "אנחנו רוצים לצאת לשם ולנסות לשנות את הנרטיב הזה".
כבר בחודש יוני האחרון, עם כניסתו לתפקיד, המנכ"ל מאץ' ברנרד קים שם לעצמו כיעד משיכה ושימור משתמשים מקרב דור ה-Z לצד נשים. אך למרות הניסיון שהביא עמו מחברת המשחקים Zynga, לא בטוח שמהלכים החדשים יסייעו לחברה נוכח השוק התחרותי והמיתון ממנו סובלים שוקים רבים ברחבי העולם. גם הצעדים הניהוליים שנקט – בהם החלפת הנהלת החברה – לא נראים כמועילים. באוגוסט עזבה מנכ"לית טינדר רנאט ניבורג, אחרי שמוצרים חדשים לא ממש הצליחו לרגש את המשתמשים המשלמים והשתלטות דור ה-Z. "ברור שצריך לגרום להם להרגיש נוח יותר עם זהות מגדרית ובטוחים יותר", אמר סווידלר למשקיעים בחודש שעבר. "אנחנו פשוט צריכים לצמצם את היקף ההתנהגות הפוגענית בתוך האפליקציה ולעזור להם למצוא את מה שהם מחפשים".