זוגות צעירים רבים לפני לידה מוצאים את עצמם מתמודדים עם מטח של המלצות מכל עבר על איזו עגלה, שידת החתלה או משחקים לקנות. בתוך כל מבול ההמלצות והטיפים הבלתי נגמרים האלו, הרבה פעמים מרגיש שחנויות למוצרי תינוקות מנצלות את הלחץ וחוסר הוודאות ודוחפות להם גם מוצרים מיותרים.

אל החנות "טוב לי לתינוק" ברעננה מגיעים לקוחות מכל הארץ – והכול ללא שיווק ומפה לאוזן. בשנת 1979 הקים ויקטור זילכה את החנות המיתולוגית, ומזה 43 שנה שהיא פועלת במלוא המרץ בניהולו של בנו, שלומי (45) המתגורר בכפר סבא ואחיו שימי. "אנחנו מוכרים כל מה שצריך בעסקאות לידה", הוא מספר ל-Business. "בין אם מדובר בעגלות, רהיטים או דברים קטנים כמו בקבוקים, מוצצים ומגבות. כל מה שצריך בתור התחלה נמצא אצלנו בחנות".

אחד הדברים שאי אפשר שלא לשים לב אליהם בחנות, הוא המחירים הזולים בפער ביחס לרשתות האחרות. "אנחנו דואגים תמיד לתת את המחיר הנמוך ביותר שיש", מצהיר שלומי. "אם לקוח רוצה לרכוש כיסא מסוים, אני נתתי לו מחיר והוא בטעות ראה את הכיסא במחיר זול יותר במקום אחר, אין מצב כזה מבחינתי - אנחנו ניכנס לאתר ואם נגלה שזה יותר זול, נוריד את המחיר אפילו יותר. האמירה שלנו היא שאתם לא תשלמו אצלנו שקל יותר. אנחנו יושבים על האתרים של המתחרים כל הזמן ובאופן משמעותי זולים יותר מכולם. הפערים יכולים להגיע לאלפי שקלים".

"במקום לזרוק 20 אלף שקל בפרסום, תוריד ללקוח במחיר והוא ישמח יותר'

באופן חריג בשוק, הם גם מעולם לא השקיעו שקל אחד בפרסום. "רוב הלקוחות שלנו מגיעים מפה לאוזן. בחיים לא פרסמנו כלום, אפילו לא במקומון רעננה", הוא מספר ומסביר, "זה הגיע ממשפט של אבא: 'במקום לזרוק 20 אלף שקל בפרסום, תוריד ללקוח במחיר והוא ישמח יותר'".

"אנחנו לא משקיעים בפרסום ובמקום זאת נותנים את המחיר והשירות הכי טוב", הוא אומר. "אין סיבה שלא נמשיך לגדול כך". ועם זאת, בזמן הקורונה הם הבינו שהם חייבים להקים אתר: "אנחנו נקים בקרוב אתר כי הבנו שאנחנו חייבים. הרבה פעמים לקוחות מתקשרים ושואלים על מידות, ועכשיו כשיהיה אתר יהיה קל יותר להסתכל".

הלקוחות שלהם מתפרסים בכל רחבי הארץ, והכל בזכות המלצות. "אני מקבל בערך 7 עד 8 הודעות ביום בסגנון 'קיבלתי את המספר שלך מגלית, אני צריכה דגם כזה וכזה'. יש לאנשים נטייה לאהוב אותי, וזה נתפס, כי אני באמת משתדל להיות הכי הוגן וישר מול הלקוח ולעשות את המחיר הכי טוב", הוא מספר ומוסיף, "יש לנו לקוחות מירושלים, מחיפה ואפילו מדימונה. אנחנו לאט לאט גדלים וגדלים בזכות המלצות".

"אנחנו לא נמליץ לאנשים לקנות מוצרים שהם לא צריכים", הוא מדגיש ומדגים, "יש מושב לאמבטיה שילדים שוכבים עליו שמתאים למשקל של עד 8 קילו. אם אישה תגיע עם ילד בן חצי שנה ותספר שהמושב נקרע, אני לא אציע לה לקנות אחד חדש, ואסביר לה שהיא גם ככה עוד חודש תצטרך כיסא אחר וחבל. זה קורה הרבה, גם במוצרים גדולים. אני יודע שזה נשמע הזוי ואנשים הרבה פעמים שואלים 'מה אתה לא רוצה למכור לי?', אבל אני אומר להם שחבל על הכסף".

"זה עסק שאבא שלי פתח לפני יותר מ-40 שנה, הוא הפך להרבה מעבר לעבודה"

"זה מעבר לכסף", הוא אומר. "בסוף, זה עסק שאבא שלי פתח לפני יותר מ-40 שנה, ו'טוב לי לתינוק' הפך להרבה מעבר לעבודה או פרנסה. "זה מפעל החיים שאבא שלי הקים וחשוב לנו לשמור עליו ולהיות גאים בו".

הרבה פעמים, הוא גם מקבל שיחות בשעות לא שעות. "אנשים רוכשים חבילות ללידה ומשאירים את המוצרים אצלינו בחנות עד ללידה עצמה. יוצא שהרבה פעמים אנשים שולחים לי הודעות באמצע הלילה, אחרי שהם לא ישנו 24 שעות ונמצאים בחדר לידה, כדי שכשאקום בבוקר אכין להם את הכול מסודר. אני עונה לאנשים בכל שעה, חוץ מבשבת", הוא אומר.

זילכה מספר גם על הבקשות הלא טריוויאליות שמגיעות מהלקוחות. "התקשר אלי לקוח לאחר לידה, מהחניון של בית חולים מאיר, והסביר שהוא לא מצליח לחבר את כיסא התינוק לרכב", הוא מספר. "הם עמדו בחנייה במשך שעה ושמעתי את אשתו בוכה בטלפון. כשהבנתי שאני לא מצליח להסביר לו טלפונית איך לחבר את הכיסא החלטתי לנסוע פיזית אליו ולעזור להם. הם היו מאוד מופתעים וזה בהחלט לא טריוויאלי, אבל לדעתי זה סיפור שמייצג את כל היחס שלנו ללקוחות".

רוצים לספר את הסיפור שלכם? רוצים לספר לנו על עסק שכדאי לנו להכיר? כתבו לנו: Business@mako.co.il