כשרועי קורלנד היה בן 12 בלבד, הוא זיהה שיש לו כישרון מיוחד: חיבור בין אנשים. הוא יזם אז את העסק הראשון שלו – ארגון מסיבות לחברים מבית הספר, שבעבורן גבה 10-5 שקלים מכל תלמיד בכניסה. בהמשך, היוזמה המקומית הפכה לליין מסיבות לכל תושבי הצפון. בהמשך הוא התקבל לשרת ביחידת ההסרטה של צה"ל, שם ידעו לנצל את הפוטנציאל ומינו אותו לנהל הפקות בצה"ל ובהמשך במשרד הביטחון. היום, קורלנד הוא הבעלים במשותף של חברת ההפקות הגדולה והמצליחה בארץ – "Green Production", שכוללת שלוחות אף בניו זילנד ובאוסטרליה, ושל בית הפוסט-פרודקשן הגדול ביותר בארץ "Screen" שבבעלותם.

Green Production, שפועלת זה 15 שנה, מתמחה בהפקת פרסומות, סרטים ופרוייקטים שונים. בין היתר, היא חתומה על סדרות שנמכרו לנטפליקס ולהולו, על הסרט המדובר "גולדה" בכיכובה של הלן מירן, הסרט "לשחרר את שולי" בכיכובם של שלישיית מה קשור – מהנצפים ביותר בכל הזמנים, והסרט "סינמה סבאיא" שהתמודד על האוסקר. תחת החברה עובדים מאות עובדים במתכונות של שכירים ופרילנסרים, והיא מגלגלת עשרות מיליונים בשנה. על האימפריה, חולשים רועי קורלנד ביחד עם שותפו גל גרינשפן, שמנהל את הסניף האוסטרלי.

יום הקולנוע הישראלי - לשחרר את שולי (צילום: אייל-רפאלוב-23, יח
צילום: אייל-רפאלוב-23, יח"צ

"הכל התחיל מזה שישבתי עם גל לקפה וסיפרתי לו שקולנוע מעניין אותי", משחזר קורלנד. "תוך שלושה חודשים פתחנו את חברת ההפקות, שכוללת גם טלוויזיה וקולנוע וגם הפקות מסחריות. החברה גדלה, והאנשים שהצלחנו לאט לאט לאסוף אותם סביבנו גדלו ביחד איתנו".

אחרי שש שנים של פעילות בארץ, השניים מחליטים לפתוח את השלוחה הראשונה מעבר לים – באוסטרליה. "הבנו שבתחום הטלוויזיה והקולנוע הגענו לתקרת זכוכית, שאנחנו תקועים במקום ואנחנו מייצרים רק בעברית. שאלנו את עצמנו איך מפיקים באנגלית", ממשיך קורלנד. "בארץ אין כמעט שחקנים דוברי אנגלית, וחיפשנו לפתוח סניף בעולם. היה שלב שדיברנו על לוס אנג'לס וניו יורק, ומצאנו את אוסטרליה".

לדברי קורלנד, השניים חיפשו מדינה שמקדמת הפקות קולנוע וטלוויזיה לצד שוק שיש בו מקום לשחקנים נוספים, מה שהוביל לבחירה המפתיעה באוסטרליה. "יש שם שוק מדהים", מסביר קורלנד. "אחד מאיתנו היה חייב לעבור לשנות ההקמה, וגל עשה רילוקיישן לאוסטרליה. החברה הבינלאומית 'SWEETSHOP' שמפיקה פרסומות, כל כך התלהבה לעשות טלוויזיה וקולנוע שהם הציעו להיות שותפים שלנו. הקמנו חברה שמפיקה סרטים וסדרות לשוק הבינלאומי, וכבר קנינו אותם החוצה לפני שנה".

אחרי ההצלחה באוסטרליה, לפני ארבע שנים בחברה עשו צעד נוסף בשוק הבינלאומי - והקימו סניף נוסף בניו זילנד. "היום אנחנו מחפשים עוד מקום להקים בו שלוחה", מספר קורלנד. "אנחנו מסתכלים על אירופה כרגע. אבל בתור ישראלים, ההתלהבות מהצד השני ירדה מאז 7 באוקטובר".

"אנחנו מוקצים, הסיכוי שסרט ישראלי יזכה נוטה לאפס"

"היינו מועמדים לאוסקר פעמיים", מספר קורלנד. "מוגשים לאוסקר בתור הסרט הזר 1,000 סרטים, ובסוף אחד זוכה. אנחנו מוקצים, והסיכוי שסרט ישראלי יזכה, רק בגלל הפוליטיקה - נוטה לאפס. אנחנו כבר מוכרים פרוייקטים לנטפליקס ולהולו. הסדרה שהפקנו על הטור דה פראנס למשל נמכרה, ויש עוד. אנשים מכירים רק נטפליקס, דיסני ואפל. אנחנו מוכרים, עוד לא בכמות שרצינו, אבל זה קורה. מה שמרגש אותי זה להמשיך ליצור. החלום שלנו בסוף זה בתחום הטלוויזיה והקולנוע, לעשות פרוייקטים שמשפיעים, שתגידי 'וואו'".

ואכן, אחד הפרוייקטים המשמעותיים של החברה בתקופה האחרונה היה הפקת הסרט ההוליוודי "גולדה", בכיכובה של השחקנית זוכת האוסקר הלן מירן. הסרט מגולל את סיפורה ראש ממשלת ישראל לשעבר, גולדה מאיר, במלחמת יום הכיפורים. "גולדה" יצא בעיתוי מצמרר – כשבישראל ציינו 50 שנה למלחמה, ושבועות ספורים לפני מתקפת הפתע בשבת השחורה. "אנחנו מוכרים בשוק העולמי, ומפיק בריטי לקח את הסיפור של גולדה והחליט שהוא מפיק אותו", מספר קורלנד. "הוא התייעץ עם גל, וחיברנו בינו לבין גיא נתיב שהוא חבר טוב שלו. אנחנו הפקנו באופן מלא, וגם צילמנו את כל החלק הישראלי".

"אנחנו לא בעל בית שעובד לפי קפריזות"

קורלנד מתאר לא אחת עד כמה חשוב לו לאתר, לבחור ולטפח את האנשים שהוא עובד איתם. חלק מהם אף נשארו בחברה מיום הקמתה וצמחו ביחד איתה. לכן, כשב-2019 החל רצף אירועים שטלטלו את השוק פעם אחר פעם, קורלנד ניסה בכל מחיר להימנע מפיטורים או מהוצאת עובדים לחופשה כפויה ממושכת. הסוד להמשך הצמיחה, לדבריו, הוא לגלות כושר הסתגלות.

"בכל אחד מהאירועים עשינו התאמות אחרות", מספר קורלנד. "בקורונה היה הרבה 'רחש-בחש' בהנהלה שלנו ובצוות. הוצאנו אנשים לחל"ת והחזרנו אותם ארבעה ימים אחרי. אמנם מהבית, אבל החלטתי שחוזרים לעבוד. אני טענתי שאם אנשים יקומו לעבודה באמת, אנחנו נביא פרוייקטים ונמשיך לייצר עבודה וזה היה מדהים. היינו חברת ההפקה הכמעט יחידה שהפיקה. ביום הצילום כמעט כולם היו עם חליפות לבנות, אבל עבדנו".

"7 באוקטובר תפס את כולנו בשוק טוטלי", משחזר קורלנד. "מ-7 באוקטבר אנחנו 'מוקצה', וחבל, כי יש לנו את מגרש המשחקים הכי מדהים בעולם. אתה יכול לצלם על החוף בת"א ותוך שעה לעבור לוקיישן למדבר, או לנסוע לירושלים לעיר העתיקה. בחו"ל אין דברים כאלה. יש לי פרוייקט שאי אפשר לצלם בישראל, אז מצאנו אולפן בקפריסין ואנחנו כבר שבעה חודשים מצלמים בקפריסין, פשוט כי בישראל יש מלחמה".

"האתגר שלנו היה לחבק את העובדים ולתת להם הרגשה שאנחנו איתם, ושאנחנו לא בעל בית שעובד לפי קפריזות", הוא ממשיך. "הסתכלתי על הקולגות שלי בהפקות, וכל החברות כמעט הוציאו את העובדים לחל"ת מהפחד שיהיו הוצאות. הודעתי לעובדים שיש משכורות, אבל אני מצפה מכולם להתנדב – כמו במטה החטופים למשל".

בהמשך, השוק אכן החל להתאושש בחזרה. "לקוחות בסוף הבינו שהם צריכים למצוא את עצמם", הוא אומר. "בנק לאומי למשל יצרו פרוייקט אסטרטגי, שלוקח סטודנטים ומשלם להם מלגה אם יתנדבו. אנחנו יהודים, והניצחון של העם היהודי זה שהוא מסתגל למצב".

AI? לא איום - חבר

אחת המהפכות שמאיימת לייתר, או לפחות לנגוס משמעותית בשוק הפרסום והקולנוע – היא מהפכת הבינה המלאכותית. תוצרים שפעם הצריכו עובד מיומן ותוכנת עריכה מתקדמת, היום יכולים להיעשות בלחיצת כפתור. אם תשאלו את קורלנד, לא מדובר באיום – אלא בחבר. "חברה שלא תקבל בשתי ידיים, לא יהיה לה זכות שנה קדימה", הוא מסביר. "אנחנו משתמשים ב-AI בטריליון דברים – רקעים בפרסומות, לחתוך דמות מקטע וידאו, ועוד. אנחנו עושים פעם בחודש למידה מרוכזת של כלים חדשים, ומשתפים פעולה עם חברות הייטק שמספקות כלי AI לפוסט-פרודקשן, והופכים להיות ה'בטא' שלהם – מנסים כלים חדשים לפני שהם משחררים את זה לשוק. אנחנו חתומים על סודיות".

_OBJ

"החלום שלנו זה כל הזמן לגדול כלפי חו"ל", מסכם קורלנד. "אנחנו בסיטואציה מורכבת של ישראל מול העולם. האנשים שלנו מייצרים דברים מדהימים, ואיכשהו הצלחנו לייצר סוגת עלית, סרטי איכות בטלוויזיה ובקולנוע, לא סרטי סינמטקים רק. אנחנו עובדים עכשיו על סדרה על ההיפ הופ הישראלי למשל, משב"ק ס לסאבלימינל וטונה. אנחנו מתחילים להביא חברות בינלאומיות לחברת ההפקות הישראלית שלנו".

"אנחנו שואפים לדאוג שבית הפוסט שלנו - שהוא הכי גדול בישראל - יהפוך להיות בית פוסט הכי גדול גם בעולם", ממשיך קורלנד. "שיגיעו כמו ל'דה מיל' באנגליה, שכולם בישראל ידברו על זה. הצלחנו להביא כסף מחו"ל ביחד עם הכסף מהארץ, וזו הייתה העוצמה שלנו. החזון זה לגדול ולהגדיל כמו כל בעל עסק, וגם לשמור על האנשים המדהימים שמחים, זו בסוף ההצלחה שלנו. לא עוד מחשב עריכה".