ספוט (Spott), הסטארטאפ הראשון של זרוע הפינטק team8 בהובלת רקפת רוסק עמינח, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי ויובל טל נחשף. החברה, שפיתחה פלטפורמת ביטוח דיגיטלית מותאמת למוכרי איקומרס (סחר מקוון) הודיעה היום (חמישי) על סיום סבב סיד בגובה של 8.3 מיליון דולר.
לדברי החברה, הפתרון יאפשר למוכרים להגן על העסק שלהם מפני תביעות ולעמוד בדרישות הביטוח ההולכות וגוברות מצד ענקיות המסחר האלקטרוני ובראשן Amazon. את סבב הגיוס הובילו Team8 ו- Viola Ventures.
Spott הוקמה על ידי יוצאי 8200 רומה ברונשטיין שותף-מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות, עמית בציר שותף-מייסד וסמנכ"ל מוצר, וגיא סלמה שותף-מייסד ומנכ"ל. החברה הוקמה לפני כשנה ומעסיקה כ-20 עובדים במשרדיה בתל אביב ובניו יורק.
על פי הערכות החברה, שוק הביטוח למוכרי איקומרס בעולם מוערך בכ-5 מיליארד דולר. לאחרונה החליטו אמזון ופלטפורמות נוספות לחייב את המוכרים להחזיק בביטוח צד ג'.
״אנו עדים להתנגשות אדירה של שתי תעשיות ענק", מסר גיא סלמה, מנכ"ל ומייסד Spott. "האחת, נמצאת בצמיחה מהירה ומגדירה את עצמה כל יום מחדש והשנייה, ותיקה ויציבה שפועלת על בסיס אותם עקרונות כבר מאות שנים. בתווך בין המסחר האלקטרוני והשירותים הפיננסיים ניצבת Spott ומספקת למוכרי האיקומרס גישה מהירה למוצרים פיננסיים חדשניים, אטרקטיביים ומותאמים לצרכיהם. הטכנולוגיה הייחודית שנבנתה תאפשר לחברה לסייע לעסקים של העידן החדש להצליח ולשגשג בסביבה תחרותית ומשתנה, רוויה בסיכונים והזדמנויות.״
"Spott נכנסת לשוק בטיימינג מושלם," אמר יובל טל, יו"ר Spott ושותף-מנהל ב- Team8 והוסיף: "הטכנולוגיה של החברה תשפר באופן דרמטי את תהליכי החיתום, תאפשר לחברות הביטוח לכמת סיכונים הן ברמת העסק והן ברמת המוצר ותנגיש למוכרים כיסוי ביטוחי מותאם לצרכיהם. כחלוצה בתחום הביטוח לעסקי איקומרס, Spott ערוכה לבניית בסיס לקוחות גלובלי חזק ולהרחבת חבילת המוצרים שלה כדי לסייע למוכרים ברחבי העולם לייצר איתנות פיננסית כבסיס לצמיחה מהירה".