אין מותג שלא נאלץ להתמודד השנה עם האתגר הזה: איתור פרזנטור שיתווך את המסרים לקהלי היעד בצל השנה הקשה שעברה עלינו. מתוך שלל המועמדים על תואר "פרזנטור השנה בפרסומת" בתחרות קקטוס הזהב 2024 - הייתה פרסומת אחת שהצליחה לגעת בקהל באופן יוצא דופן, לא רק בזכות הרעיון הקריאטיבי שלה, אלא גם בזכות האיש שהוביל אותה. כך, עידן עמדי ומפעל הפיס, יחד עם GREY (אדלר חומסקי & ורשבסקי) הצליחו לקטוף את הפרס הנחשק.
במבט לאחור נראה היה שעידן עמדי מושלם למשימה הזו. עמדי, שחקן וזמר-יוצר המוכר בכל בית ישראלי, נפצע במסגרת פעילות מבצעית בעזה, לוהק לקמפיין המרגש של מפעל הפיס ו-GREY. בתפקידו, הוא לא רק העביר את המסר אלא הפך אותו לאנושי ונוגע ללב, כשהוא מגלם בצורה מושלמת את ערכי המותג ויוצר חיבור אמיתי עם הצופים. הצלחתו הוכיחה שוב עד כמה בחירת הפרזנטור הנכון יכולה להיות ההבדל בין פרסומת נשכחת לבין כזו שמהדהדת בלבבות של כולם.
"היה לנו ברור שכדי להעביר את המסר אנחנו חייבים לחבור לדמות שהציבור הישראלי יוכל להתחבר ריגשית ולהזדהות איתה", מסביר רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס. "מהר מאוד הבנו שעידן הוא זה שצריך לעמוד במרכז הקמפיין. עמדי, שכידוע נפצע קשה במהלך הקרבות בעזה, שבעת שחרורו מבית החולים ריגש מדינה שלמה וקרא לעם ישראל להישאר מאוחדים, הפך לסמל הישראלי היפה. הוא מאחד ומקרב ומייצג קול של תקווה. ולכן חברנו אליו והוא התחבר למסר האחדות שהיה לנו חשוב להעביר, שהרי כולנו יחד, במלחמה כמו בשיקום, כי זו הקהילה שלנו".
יצחקי מספר כי הבחירה בעמדי באה על בסיס המחשבה האסטרטגית שעמדה מאחורי הקמפיין. "מיום הקמתו מפעל הפיס פועל כדי לממש מטרות ציבוריות, המותאמות לצרכים המתפתחים של החברה בישראל", הוא אומר. "המלחמה שנכפתה עלינו יצרה צרכים חברתיים חדשים, ובמרכזם שיקום של עשרות אלפים מנפגעי הגוף והנפש מאז השבעה באוקטובר: חיילים וחיילות, אזרחים, אזרחיות, שוטרים ועוד. למעשה, מאז השבעה באוקטובר כולנו בטראומה, כולנו – כלל החברה הישראלית ולכן מפעל הפיס שמחזיר את כל רווחיו לקהילה החליט בשנת 2024 להשקיע, יחד עם הרשויות המקומיות, מעל ל- 100 מיליון שקל לשיקום החברה בישראל. ובו בזמן רצינו לייצר רוח של תקווה, לעודד את כולנו – מי שנפגע במישרין ומי שנפגע באופן עקיף – ולהבטיח שכולנו נשתקם ונצא מזה, יחד. ואת הסיפור הזה בחרנו לספר".
אילו חששות היו לכם?
"הבחירה בעמדי היתה מאוד ברורה ומהרגע הראשון. מה שלא היה ברור זה מתי ואיך נצליח לצלם אותו, לאור תהליך השיקום האישי שהוא נאלץ לעבור. ולכן תהליך העבודה מולו עבר דרך מסדרונות בית החולים, עם שיחות וידאו בין טיפול לטיפול".
אחרי שנפצע קשה בעת הלחימה בעזה, ועם יציאתו להמשך שיקום בביתו – עמדי קיים מפגש עיתונאים שבו שחזר את רגעי פציעתו וסיפר בדמעות על חבריו שנפלו בקרב. "דווקא עידן, שנחשב לאחד מהאנשים הצנועים בתעשיית הבידור, זמר ושחקן נטול מניירות הצליח בפשטות, בכנות ובאחריות לסחוף מדינה שלמה", מציין יצחקי. "הפרסומת היתה המשך ישיר לאותה מסיבת עיתונאים, גם בפרסומת עידן הדגיש את הצורך בלקיחת אחריות לקהילה, את החשיבות של האחדות ואת התקווה שנצא מזה, מסרים שכל ישראלי שואף אליהם וודאי מתחבר אליהם".
אילו תגובות קיבלתם?
"נדמה שמעולם לא היה פה קמפיין שהצליח גם לרגש וגם לייצר קונצנזוס כמו הקמפיין הזה. התגובות שקיבלנו נעו בין התרגשות מהמהלך, הכרת תודה והזדהות. ובעיקר תחושה שהכל כל כך טבעי, בלי טיפה של ציניות או תחושה של מניפולציה. כולם בלי יוצא מן הכלל חשו שזה הקמפיין הנכון, עם המסר הנכון וודאי עם הפרזנטור הנכון לתקופה ולמטרה.