יום העצמאות האחרון ליווה את כולנו בשלל רגשות. העצב והשכול הכבד שכולנו נושאים עימנו מאז שבעה באוקטובר התערבבו עם הצורך והרצון להתאחד שוב סביב מדורת שבט אחת. היריעה קצרה מלהכיל את הקושי לעשות זאת: הפוליטיקה, החטופים, הדמעות, והיצרים העיבו כולם על המאמץ.
הגדולה בקמפיין "גיבורים" של רנואר הייתה היכולת לזהות את הצורך הזה. הפרסומת של החברה, יחד עם משרד AVRAHAM הצליחה לקשור הלוחמים והלוחמות למותג, ובכך לאחד אותנו, הצופים סביב האנשים שאנחנו צריכים ורוצים להעריץ בימים אלה. הפרסומת, שזכתה בתואר "המהלך החברתי של 2024" בקקטוס הזהב, הציבה בפרונט את הלוחמים הללו שחייהם השתנו ברגע אחד, ויצרו מודל יופי ישראלי חדש, אחר ונכון יותר.
"רעיון הקמפיין נולד מיוזמתו של אלון קמינר, קטוע גפיים שנפצע במלחמת חברות ברזל", מספרת יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק של קבוצת רנואר. "במהלך שיקומו בבית החולים, אלון הבין כי הנראות של קטועי גפיים היא חריגה בנוף הציבורי. לכן, רצה ליצור מהלך שמטרתו לשים בפרונט את קטועי הגפיים, לנרמל את הנראות שלהם, ולקדם את המסר כי גיבורי המלחמה שלמים עם ההקרבה שלהם למען המדינה ועם המראה הייחודי שלהם".
מייד עם עליית הקמפיין, הוא זכה להד תקשורתי נרחב. "קיבלנו תגובות אוהדות, שיתופים אורגנים ברשתות החברתיות והערכה מצד הלקוחות בסניפי הרשת. לנוכח זאת, נראה כי המסר שרצינו להעביר נקלט בהצלחה ובחיוביות רבה אצל הקהל", היא ממשיכה. "עלו כתבות רבות שסיקרו את המהלך, תגובות אוהדות מצד הלקוחות (ברשתות החברתיות ובסניפים עצמם) והערכה רבה בתוך ענף הפרסום והשיווק כמו גם הזכייה במקום הראשון בתחרות קקטוס הזהב".
קשה להתעלם מחשיבות הקמפיין ולתרומה שלו לאופן שבו אנו תופסים את מקומם של קטועי הגפיים בישראל. "משתתפי הפרויקט שמחו לקחת חלק בו, מאחר וכולם הבינו את התרומה הרבה שלו", מדגישה פסטרנק. "לכולנו הייתה מטרה משותפת – לנרמל את הנראות של קטועי הגפיים ולהעלות את המודעות לנושא חשוב זה, נראה כי הצעד הראשון לקראת מטרה זו בוצע בהצלחה. בואו נודה בזה, חברות האופנה בדרך כלל עובדות בלייפות את המציאות, הדוגמנים והדוגמניות שהן מציגות לרוב "יפים" ו-"מוצלחים" מהממוצע. עם זאת, לאורך השנים רנואר תמיד הייתה קשובה לרחשי הקהל ולעובדה שהיא חיה בתוך האקו-סיסטם הישראלי. עכשיו, בזמן המלחמה, תוך כדי הבנה שהמציאות שלנו משתנה, רנואר הרימה את הכפפה ושמה בפרונט את חוסר השלמות כמודל השלמות החדש עבורנו כישראלים".
מה התובנה המרכזית שיצאתם איתה לקמפיין?
"התובנה המרכזית הייתה שאנחנו באים לקמפיין הזה ממקום של עוצמה זה הגיבורים זה האנשים הכי טובים שיש לנו, והם יהיו בכל מקום ואנחנו צריכים להתרגל לזה ולאפשר להם לחיות חיים של צעירים בגילם ולעלות מודעות בסוף זה גם נגע בעצב החשוף של החברה הישראלית , שאלו גיבורי העל האמיתיים שלה