מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום 1: אגודת אדי | לפ"מ
הלב של אבא הרחיב את הלב של כולנו: הקמפיין של לפ"ם במאמץ לעודד תרומת איברים ולהעלות את המודעות לכרטיס אדי מתמקם בראש הדירוג.
מקום 2: פוקס - קמפיין קיץ | GITAM BBDO
משרד פרסום: גיתם BBDO | סמנכ"ל שיווק: קרן קורץ | מנהלת פרסום: שרית רובין | סמנכ"לית קריאייטיב: איה בכור קוחניצקי | מנהל קריאייטיב: רון ליטני | סמנכ"לית לקוחות: אורית שצברג | סופרווזרית: מעיין לוי, סתיו שרוני | הפקה: אלון שמואלוף, רון עופר | משרד מדיה: OMD | מנהל קמפיין של משרד המדיה: רונה ולבורם
מקום 3: בנק לאומי | McCann
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%