מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: טרה | גליקמן שמיר סמסונוב publicis

ניר וגלי עושים זאת שוב עם פרסומת הומוריסטית לחלב טרה. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, העובדה שסגנון סיפור ואנימציה מסויימים עובדים ביוטיוב לא אמורת שהם בהכרח יכולים להתאים לכל דבר. כל שכן פרסומת למוצרי חלב. אבל, אזה אבל גדול, השאלה תמיד איך עושים את זה ואיך לוקחים את השפה הפרסומית ומצליחים להעביר איתה את המסרים הרלוונטיים. במקרה של הפרסומת לטרה, בסך הכל יש כאן שיחה בין 3 דמויות. אבל הסגנון הייחודי של האנימציה, ה"שטיקים" הקטנים ומשחק המילים המוצלח הופך אותה לאחת הפרסומות המוצלחות ביותר השנה ובכלל – בכל המדדים העיקריים.

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב publicis | לקוח: טרה |  שם הפרסומת:  חלב נטול לקטוז | מנהלת חטיבת החלב: אילת ליפשיץ | מנהלת שיווק: צופית אשכנזי | מנהלת מותג: מיכל קירשנבוים ופנינית דניאלי | מנכ''ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי: יגאל שמיר | תסריט: ניר וגלי וצוות גליקמן | אנימציה: ניר וגלי | מנהל קריאייטיב: ניר אמבר | צוות קריאייטיב: אבנר רסל וניצן אמיר | סמנכ"ל אסטרטגיה: יובל גרופי | סמנכ"לית לקוחות: עירית פסטרנק | ניהול לקוח: גאיה לביא וסתיו ענברי | הפקה: מירי סולהוב, אלה שרייר | בימוי ועיצוב: גלי אדלבאום | חברת הפקה: ג'ימיני קריאייטיב | מפיק ראשי: קובי הופמן | בית פוסט: פלייגראונד | משרד מדיה: יוניון | מנהלי קמפיין של משרד המדיה: איילת נקר, בר גלאי, אוולין אליאב ועינת לוין

מקום שני: המשרד להגנת הסביבה | לפ"מ

ניב סולטן ממשיכה להנות בחוף הים ולהסביר לנו שחד פעמי הוא פאסה. כנראה ששיעור ההיסטוריה עדיין אטרקטיבי ומשפיע כי הפרסומת נשארת בשלישיה המובילה גם השבוע.


משרד פרסום: לשכת הפרסום הממשלתית | שם הפרסומת: המשרד להגנת הסביבה "חוף נקי" | מנהל פרסום: גתית פנקס – דוברת המשרד להגנת הסביבה | מנהלת תוכן וידאו: שרית יפת | מנהל לקוח: סיגל כהן | הפקה: אוג הפקות | מנהלת מדיה: טליה לוינס | מדיה TV: דיאנה מסלם

מקום שלישי: בנק לאומי | מקאן ומיי סושיאל

מרקו עושה קאמבק ויחד עם עמוס תמם מסבירים לנו שהמקצוענים בפועלים יצליחו לסייע לנו למצוא את המשכנתא שתתאים לנו. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, המוטיב הנוסטלגי חוזר כאן עם רפרנס לסדרת הקאלט של ילדותינו (לפחות אצל חלק מאיתנו). ברמה הרגשית, זה עובד מצוין והפרסומת מצליחה לרגש ולהיות אטרקטיביות מאוד. עם זאת, השאלה היא עד כמה הפרסומת מצליחה לתרום למעמד ותדמית הבנק והאם מרקו עדיין רלוונטי ב 2022?

סמנכ"ל שיווק - יגאל ברקת | מנהלת תקשורת שיווקית- דניאל טדניר | סמנכ"ל קריאטיב- איה בכור | מנהלי קריאטיב- יבגני אוטקין, רון ליטני | סמנכ"ל לקוחות-אורית שצברג | מנהלת לקוחות- סתיו שרוני | הפקה- אלון שמואלוף מדיה - OMD ו-OCEAN | מנהלת קמפיין של משרד המדיה- דקלה אדרי

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%