מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום ראשון: איקאה | מקאן תל אביב
ה-Power couple הכי קולי בטלוויזיה חוזר!
לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, נוסחא מנצחת לא מחליפים וסנדרה ומוני כבר הוכיחו שהם יודעים לספק את הסחורה. עם אחת הפרסומות הטובות של השנה, שמצליחה להיות גם אטרקטיבית, גם אמינה וגם להצליח לייצר העדפה למותג. כל זאת, למרות העובדה שהיא מזן הפרסומות ה"מתוחכמות" יחסית, שבשנים האחרונות פחות עובד. דווקא כאן, השילוב של שניהם מצליח והציבור מתחבר להומור הסרקסטי של סנדרה ומכניס אותם פעם אחר פעם לשלישיה הראשונה.
משרד פרסום: מקאן תל אביב | שם הפרסומת: גם בראש השנה חוגגים עם איקאה | סמנכ"ל שיווק: אפרת צור | מנהל פרסום: בקי עזריה | מנהל קריאייטיב: רן אלון | מנהל לקוח: בת-אל אסייג | הפקה: POV | משרד מדיה: UM | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: מיכל ליבסקינד
מקום שני: 9 ביטוח | גליקמן שמיר סמסונוב
אודי ו"אביו" ממשיכים להרחיב את גבולות חוסר ההבנה למחוזות חדשים. לדברי אוליניק, הפרסומות ל 9 ביטוח הולכות על גבול מאוד מאוד עדין שבין הזלזול/התעללות באנשים מבוגרים לבין היכולת להצחיק ובדרך להעביר את המסר של פשטות התהליך. על פניו בגישה שכזו קיים סיכון שהצופים יפגעו ממנה והדבר יפגע בתדמית החברה. אבל במקרה הזה עובד מצוין והפרסומות נתפסות גם משעשעות ואטרקטיביות ולא נראה שהן מעוררות שום אלמנט של אנטגוניזם. ייתכן שבשל העובדה שאודי משחק כאן משחק כפול ו"אף מבוגר לא נפגע בזמן הצילומים".
משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | לקוח: 9 ביטוח | סמנכ"ל שיווק: מרב קליפר פרץ | מנהלת שיווק: ורד ברזילי | מנהלת פרסום: רותם מזרחי | מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי: יגאל שמיר | צוות קריאייטיב: אבנר ראסל, יעל אפלבאום, דודי בן סימון | סמנכ"ל לקוחות: קרן שכטר ויסמן | סופרוויזרית: אלינה דבורצקיה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב | מפיקה: נועה פולק | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של משרד המדיה: נילי ברונר, מיה זהר
מקום שלישי: ביטוח לאומי | לפ"מ
קבלו את התינוק החדש על המסך – התינוק של ביטוח לאומי שנכנס הישר למקום השלישי השבוע עם פרומת שהיא גם אטרקטיבית וגם משפיעה. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, לרוב תינוקות בפרסומות אמורים להיות חמודים, שקטים (איכשהו הם תמיד שקטים בפרסומת...) ומעוררי אמוציות חיוביות. במקרה שלנו, התינוק הפך להיות הדובר של הפרסומת, קול ההגיון ו"היועץ הפיננסי" – שאפילו נשמע כמו מבוגר. דבר שיכול להצליח או להתפס כמוזר מדי. במקרה שלנו מסתבר שרוב הצופים דווקא אהבו את הקונספט ואף חשבו שהיא מאוד ייחודית ומשעשעת.
משרד פרסום: לפ"מ | שם הלקוח: הביטוח הלאומי | שם הפרסומת: חסכון לכל ילד | מנהל פרסום: מיכאלה כהן – דוברת הביטוח הלאומי | מנהלת תוכן וידאו: שרית יפת | מנהל לקוח: תמר קובנסקי גבסו, מורן טוהר | הפקה: גוסטבו הפקות | במאי: אוהב פלנץ | מדיה: טליה לוינס | מדיה TV: דיאנה מסלם
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%