מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום שלישי: דיסקונט | אדלר חומסקי & ורשבסקי
רותם סלע וקופמן על השופל עולים השבוע על המקום השלישי. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל שילוב, "לא פעם מפרסמים בוחרים לחזק את הפרזנטור שלהם בסלב נוסף. הדבר מסייע "לשבור את השגרה" של פרסום עם הפרזנטור הקיים ולייצר עניין נוסף בפרסומת. ראינו את זה בעבר גם בעולם הבנקאות עם דביר בנדק וארקדי דוכין ובפרסומות בקטגוריות אחרות כמו ביטוח, תקשורת ועוד. אין ספק כי השילוב מסייע במיוחד כאשר נמצאים ברצף של פעילות פרסומית שצריכה עדיין לשמור על עניין הצופה "
מקום שני: השחר העולה | ענבר מרחב
אל המעיין? לא ידוע כמה מהצעירים מכירים את השיר, אבל לוותיקים בינינו הוא מתמצת את הישראליות ותנועות הנוער. בשביל רובכם, זה הספיק בשביל להכניס בשביל להכניס את הפרסומת של השחר למקום השני השבוע.
לדברי אוליניק "קריאטיב טוב ממשיך לעבוד גם אם מעלים אותו בפעם השני (ואפילו בשלישית). החיבור הכפול לישראליות, גם דרך השיר וגם דרך המוצר שרבים זוכרים ואוהבים מהילדות (וגם כמבוגרים) מצליח ללחוץ על הכפתורים הנכונים עם פרסומת שמצליחה לשמור על האטרקטיביות שלה וגם לשכנע אותנו.
מקום ראשון: המשרד להגנת הסביבה | לפמ
אז עוד מזל טוב לניב סולטן, כי בנוסף לחתונה, גם הפרסומת של המשרד לאיכות הסביבה בכיכובה כובשת השבוע את המקום הראשון בדירוג.
לדברי אוליניק "לא תמיד קל לעשות פרסומות שמנסות לחנך את הציבור להתנהג אחרת. אחת הדרכים הנפוצות היא לקחת סלב/פרזנטור אהוד בתור שגריר, בצפייה שהציבור יקשיב לו ואולי אף ינהג אחרת. לפחות במקרה הזה, במבחן האהדה הציבורית - הפרסומת הצליחה. האם זה יספיק? רק אם המהלך יהיה רב פעמי (תרתי משמע) שימשיך לשמור את הנושא בתודעה. אחרת, זה יהיה עוד קמפיין נחמד שרק העלה את הנושא לתודעה אבל לא באמת שינה שום דבר."
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%