דירוג קקטוס הזהב: ארבע הפרסומות המובילות מתוך הדירוג השבועי הן מבית היוצר של משרד הפרסום McCann. בראש הדירוג - המהלך המשותף עם אל על - טסים עם הדגל, המתאר את תהליך ההתגייסות של החברה יחד עם המילואימניקים במלחמת חרבות ברזל. בהמשך הדירוג במקום השני - Partner בפרסומת מעוררת אמוציות עם "נפלתם על הדור הלא נכון". במקום השלישי - אדיר מילר ומכבי שירותי בריאות, ומיד אחר כך - איתי לוי עם קמפיין "מטפלים במטפלים" של חברת טבע. ל-McCann נוכחות נוספת בדירוג - במקום השביעי - עם הסדרה הצמחונית של תנובה.
לדברי אתי עבדי, מנכ"לית McCann, מאחורי אותן פרסומות עומדים ארבעה מותגים איקוניים - שמצליחים לפצח את הישראליות מחדש. "המותגים האלה מבינים מה אנשים צריכים בדיוק ברגע הזה", היא מסבירה. שלוש מתוך ארבע הפרסומות עוסקות בהשלכות הלחימה או באמוציות שהיא מעוררת. "בכולן יש משהו רגשי. במסגרת העבודה על כל אחת מהפרסומות הללו היתה הבנה שכולנו זקוקים לביטחון, הבנה ואמפתיה, מה שהופך אותם לרלוונטיים ביותר".
אותה הבנה, כך לפי עבדי, מגיעה לשיא בעבודה על הקמפיין לאל על. "האנשים באלעל מבינים את ההוויה הישראלית באופן מאוד מדויק", היא מציינת. "באל על הבינו את הרגע, את ההוויה הישראלית באופן מאוד חזק, האת הסנטימנט. היה רצון להיות אמפתיים כלפי המילואימניקים ולהמשך החיים האזרחיים שלהם".
עבדי הוסיפה כי "הגישה של McCann בעבודה עם לקוחות היא ערך מצטבר. אנחנו בונים מותגים, מגבשים מהלכים, וחושבים על הצעות הערך. הישג שכזה הוא בהחלט רגע יפה, אבל הוא חלק מתהליך ארוך ועבודה מאוד קשה".
מקום ראשון: אל על | McCann תל אביב
מקום שני: פרטנר | McCann תל אביב
מקום שלישי: מכבי שירותי בריאות | McCann תל אביב
מקום רביעי: טבע | McCann תל אביב
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%