אחרי שנה שלמה של מועמדויות, הגיעה העת לבחור את הפרסומות האפקטיביות מכולן שקטפו את המקומות הראשונים בפרס קקטוס הזהב. שיתוף הפעולה של קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג, והוא מועבר בסקר למדגם מייצג של האוכלוסייה שבוחר את הפרסומות הכי אהובות. אז מיהן הפרסומות הגדולות של השנה?
אם שנת 2021 הייתה השנה של השיקים, אז בשנה החולפת היו אלה הכוכבים המצחיקים שהשתלטו על המסך בזמן ההפסקה מהתוכניות האהובות. גם השנה בתוכנית חגיגית של ערב טוב עם גיא פינס נחשפו המנצחים של השנה, והפעם משרד פרסום אחד הוא המנצח הגדול – גליקמן שמיר סמסונוב שקטף את כל הפרסים.
פרסומת השנה: שופרסל | גליקמן שמיר סמסונוב
אירנה (ליאת הרלב), אישתו של שאולי בפרלמנט עשתה את הופעת הבכורה שלה בסדרה בין מדפי הסופר, וזה סמלי, הפעם כמעט עשר שנים אחרי היא חוזרת לסופר בלי שאולי, עם צ'ק שמן בהפסקת הפרסומות. הקמפיין שמככבים בו גם אוראל צברי, אושרית סרוסי ואבי דנגור לא הפסיק לככב במדד מאז שהפרסומת יצאה, כולל שלושה שבועות בראש. ובשקלול המדדים זו הפרסומת שנבחרה לפרסומת השנה של ישראל.
לקוח: שופרסל | שם הפרסומת: שופרסל הכל בשבילי | סמנכ"ל שיווק: זיו קסלמן | מנהלת שיווק: שיר אשכנזי | משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | מנהל קריאייטיב: יותם שרון | צוות קריאייטיב: אבנר ראסל, יבגני זלטופולסקי | סמנכ"ל לקוח: קרן שכטר ויסמן | סופרוויזר: דור כתבי | תקציבאית: רוני אורה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב מודעי | מפיקה: נועה פולק | חברת הפקה: מיאלמה | במאי: רני כרמלי | בית פוסט: גרויטי | משרד מדיה: פובליסיס מדיה | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: עדי גולדשטיין
חביבת הקהל: ביטוח 9 | גליקמן שמיר סמסונוב
זו לגמרי הייתה השנה של אודי כגן. כשחברת הביטוח החליטה למתג את עצמה מחדש ולשנות את השם היא החליטה גם להחליף את המזכירה של שוקה בדמות שלו. "אי אפשר להחליף את שני", אמר כגן בריאיון לערב טוב עם גיא פינס. "זה לא דבר אפשרי בכלל.
כגן כיכב השנה בסדרת פרסומות כשהוא משחק את עצמו ואת האבא המאותגר טכנולוגית שלו. הגימיק עבד ואחת הפרסומות בסדרה נבחרה לפרסומת האהובה על ידי גולשי N12 Business.
משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | שם הפרסומת: 9 ביטוח דיגיטלי | סמנכ"ל שיווק: מרב קליפר פרץ | מנהלת שיווק: ורד ברזילי | מנהלת פרסום: רותם מזרחי | מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי: יגאל שמיר | צוות קריאייטיב:אבנר ראסל, יעל אפלבויים, דודי בן סימון | סמנכ"ל לקוחות: קרן שכטר ויסמן | סופרוויזרית: אלינה דבורצקיה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב | מפיקה: שחר לוי | משרד מדיה:יוניון
כוכב השנה: אודי כגן
סדרת הפרסומות המוצלחת של אודי כגן לביטוח 9 הביאה לו גם פרס נוסף - מכל הכוכבים שכיכבו השנה בפרסומות הוא נבחר גם לכוכב השנה כשהוא מנצח את אדיר מילר, את רותם סלע, את ציון ברוך, את הטורטלים ואת כולם בעצם.
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%