מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: מיני סופר אלונית | מנצ'

ראמזי הפך לאחד הפרזנטורים האטרקטיביים ביותר וכל פרסומת בכיכובו נכנסת לראש המצעד. לדברי איתי אוליניק מחברת המחקר שילוב, השילוב של דמות חביבה ותסריט מקורי שמצליח להפתיע בכל פעם מחדש עם דרך חדשה ויצירתית להעברת המסר – גורם לכך שהפרסומות לסופר אלונית מצליחות לקסום לקהל רחב של צופים ולהיות אחת הפרסומות האטרקטיביות ביותר שמדדנו. 

משרד פרסום: מנצ' | שם הפרסומת: דור אלון – מיני סופר אלונית, פריסה ארצית | מנהל פרסום/שיווק: יפעת סטאל | מנהל קריאייטיב: אור לביא (סמנכ"ל קריאייטיב), דינת זיסנר כץ, חן עזראי, אסי זליקוביץ, יואב הבל | מנהל לקוח: אלעד לוי, דריה נטל ומעיין הרוש | הפקה: רינת לביא, עדי בוטוין | חברת הפקה: WE DO | כותבים קופה ראשית: יניב זוהר, נדב פרישמן | במאי: אורן שקדי | משרד מדיה: יוניברסל | שחקנים: אמיר שורוש, מונעם רוואשדה | אסטרטגיה: תמר מצאלחה

מקום שני: תמי 4 | אדלר חומסקי & ורשבסקי

פרסומות טובות שלא נעשה להן abuse מבחינת עודף שידור, מצליחות לשמור על רלוונטיות ואטרקטיביות גם בשידורים נוספים, מסביר אוליניק. במיוחד אם עברו כמה חודשים בין גל לגל.

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: שטראוס מים תמי 4 | שם הפרסומת: את תשתי | מנהלת אגף שיווק: טלי אליצור | מנהלת מחלקת צמיחה: ז'אנה אוחיון | מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית: דפנה גן | מנהלת שיווק: איילת שטיין | מנהלת פרסום: הילה פרדיארו | סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאייטיב: קובי כהן | מנהלת לקוח: ליאור גלעד | תקציבאית: שי בארי | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיהקום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: אלין יפת | מדיה פלנרית: אוריה זקן

מקום שלישי: תפוצ'יפס | אדלר חומסקי & ורשבסקי

עמוס לביא מקיבוץ נירים חוזר שנית עם הפרסומת האהובה לתפוצ'יפס ומוכיח לנו שוב שפרסומות טובות אינן מאבדות מכוחן גם בשידור שני או שלישי.

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | תפוצ'יפס |  חיוך שמתחיל בשדה | סמנכ"לית שיווק: לירונה ספיבק | מנהלת מותג: יעל שני | מנהל תוכן ודיגיטל (מנהל פרסום): אברי משטרי | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | מנהלת לקוח: טל וייסבוך | סופרוויזרית: מאיה אדיב | תקציבאית: ענת שפיגלמן | הפקה: יש הפקות | מנהלת מדיה: יערה גילת | משרד מדיה: יוניון | מנהלת קמפיין של משרד המדיה: דנה מנור

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%