קקטוס הזהב: 2025 יצאה לדרך ועמה הדירוג המחודש של קשת 12 וחברת המחקר "שילוב", על הפרסומות האפקטיוביות ביותר של השבוע בטלוויזיה. המדד, המבוסס על חוות דעתם של מאות צופים, בוחן את הפרסומות לפי פרמטרים כמו זכירות, אטרקטיביות ותרומה למותג. בין שלל הפרזנטורים, המסרים והקמפיינים, מי היו הפרסומות שעשו לכולנו את השבוע?
מקום 1: אל על - נקודות למילואימניקים | McCann תל אביב
חנן בן ארי, שמוביל את הקמפיין של אל על, בפרסומת יחד עם אמו. בסרטון הם מחזירים לכותרת את הקמפיין של אלעל והמילואמניקים ויוצרים עבורם רגעים חדשים. מה שמוביל אותם לראש הדירוג.
מקום 2: מכבי שירותי בריאות - מקופ"חות | McCann תל אביב
מכבי שירותי בריאות חוזרת עם הקמפיין המוכר ומזכירה לנו לא להיות מקופ''חים מהקופה שלנו. כך הגיעה למקום השני בדירוג.
מקום 3: לאומית שירותי בריאות - קופה מהירה | pigment
כוכבה שביט, כוכבת הקמפיין של לאומית, חוזרת אל הקופה בסופר בפרסומת חדשה, ומגיעה אל המקום השלישי בדירוג. כי הרי מי יבין בקופה אם לא הקופאית מספר אחת של ישראל?
ואילו פרסומות נוספות זכו בדירוג?
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות האהובות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב-3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%