קקטוס הזהב: 2025 יצאה לדרך ועמה הדירוג המחודש של קשת 12 וחברת המחקר "שילוב", על הפרסומות האפקטיוביות ביותר של השבוע בטלוויזיה. המדד, המבוסס על חוות דעתם של מאות צופים, בוחן את הפרסומות לפי פרמטרים כמו זכירות, אטרקטיביות ותרומה למותג. בין שלל הפרזנטורים, המסרים והקמפיינים, מי היו הפרסומות שעשו לכולנו את השבוע? 

 

מקום 1: מקדונלדס | יהושע/TBWA

אחרי שכבש את המקום השני בדירוג בשבוע שעבר, ההצלחה המסחררת של תפריט הביג דיל של מקדונלדס העלתה אותו למקום הראשון.

 

 

מקום 2: טאצ' | INBAR MERHAV g HAVAS

בפרסומת של טאצ', מירן בוזגלו הוכיחה שהטריק המלוכלך והמדויק שלה עבד, וכך היא הצליחה להתקדם בדירוג קקטוס הזהב ולהגיע למקום השני.

 

 

 מקום 3: פלאפון | GREY (אדלר-חומסקי & ורשבסקי)

בזכות ה-5Gmax של פלאפון, המעריץ הסודי של נועה קירל, הלא הוא יהודה לוי, הפך לוויראלי ברגע והגיע למקום השלישי בקקטוס הזהב.


ואילו פרסומות נוספות זכו בדירוג? 

                            

 


על המדד

דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות האהובות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב-3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%