אחת המטרות המרכזיות בעולם הטיפוח כיום היא פיתוח מוצרים שיעזרו לנו להילחם בזמן, וישקמו את תוצאותיו שניכרות היטב, בעיקר על גבי עור הפנים. מאחר שמדובר באזור בגוף שחשוף גם לשמש, לשינויי מזג אוויר, לחום ולגורמים שונים נוספים העשויים להשפיע על מראהו – זוהי בהחלט משימה מורכבת.

בשנים האחרונות נכנסו לשוק הישראלי מוצרי טיפוח שמכילים ריר חלזונות. אם זה נשמע לכם כמו עוד גימיק שיווקי, כדאי שתקשיבו להרמן וייס, הרוקח הראשי בחברת "TONYMOLY", שמפרט למה זה באמת עובד: "באופן כללי, הטבע חכם והגיוני. בעלי החיים שבו, בנויים מרכיבים המגנים עליהם ומאפשרים להם לחיות גם בתנאים סביבתיים קשוחים. החילזון למשל, אמנם נראה ייצור רך ופגיע, אך גופו מורכב מחומר שמגן עליו מפני תנאי השטח המחוספסים שבהם הוא נע. כך, ריר זה, המורכב מקומפלקס של נחושת וחלבונים, הוא אחד החומרים האפקטיביים ביותר, שמאפשרים לשקם את עורו העדין באופן אפקטיבי ומהיר".

ממסכה ועד קרם פנים

כנראה, שמה שטוב לחלזון טוב גם לנו. "ממש בדומה לעור שלנו בני האדם, גם העור של החילזון מורכב מאלסטין ומקולגן – רכיבים האחראים על גמישותו ומראהו" מסביר וייס. "מאחר שהריר של החילזון עוזר לו בשיקום הפציעות הרבות שהוא חווה, חומר זה יכול להיות אפקטיבי ביותר גם עבור העור האנושי, והוא אכן הוכח ככזה".

TONYMOLY ריר חלזונות (צילום: יח
שילוב ריר חלזונות במוצרי קוסמטיקה רבים|צילום: יח"צ TONYMOLY

וייס מגלה שהשימוש בריר חלזונות אינו חדש. למעשה, כבר שנים רבות נוהגים להשתמש בו במזרח הרחוק, שם נוהגים להשתמש בחלזונות חיים במהלך טיפולים קוסמטיים. "כיום, עם מהפכת הקוסמטיקה שממציאה את עצמה בכל יום מחדש, הבינו שמדובר באוצר טבע אמיתי, בעל יתרונות רבים. זו הסיבה שבקוראה וביפן החלו לשלב אותו, באופן מבוקר במוצרי קוסמטיקה רבים: החל ממסכה ועד קרם פנים".

גם בארץ, חברת TONYMOLY השיקה לאחרונה מספר תכשירים המבוססים על ריר חלזונות, הכוללים בין היתר: סרום, קרם עיניים, מסכה המסייעת לשמור על הלחות בצורה מיטבית וגם קרם פנים המכיל, מעבר לריר המדובר, גם רכיבים חיוניים נוספים שמסייעים במשימת ה"אנטיאייגינג". 

למי זה טוב?

"מאחר שמדובר בחומר בעל תכונות שיקום מצוינות, הוא מתאים מאוד לאוכלוסייה מבוגרת. הודות לסגולות השיקום וחידוש העור המיוחסות לו, הוא מאפשר לשקם את האלסטין – רכיב חיוני בעור המאבד מגמישותו לאורך השנים וגורם לקמטים".                                                           

וייס מציין שריר החלזונות מיועד גם למי שסובל מפצעי אקנה או למי שסובל מצלקות: "תרכובת הנחושת שבו, מסייעת בחיטוי ובריפוי של פצעים, ולכן אנשים צעירים או מבוגרים שסובלים מאקנה בהחלט יכולים למצוא יעילות רבה במוצרים המכילים את החומר הפעיל הזה".

TONYMOLY ריר חלזונות (צילום: יח
קרם פנים עם סגולות אנטי אייג'ינג|צילום: יח"צ TONYMOLY

אז כמו שהבנתם - אם אתם מעוניינים לשפר את מראה הפנים שלכם, לצמצם הופעתם של קמטים עתידיים וגם ליהנות מעור חלק, בריא יותר ונטול פצעים, כדאי שתנסו להתחיל להשתמש במוצר טיפוח שמכיל ריר חלזונות.

*את המוצרים של TONYMOLY ניתן להשיג ברשת סופרפארם.