גודל השדיים הוא אחד האישיוז המורכבים עבור אישה (ובואו נודה בזה, גם עבור לא מעט גברים). בשביל חלק מהנשים, הם לעד יהיו קטנים מדי, אצל אחרות מדובר בנטל שקשה לשאת. ויש כמובן את קבוצת המרוצות, ואלו שלא – אולי יעשו משהו בנידון (לאור הסטטיסטיקה של ניתוחי הגדלה/הקטנה/הרמת חזה בשנים האחרונות). איך שלא יהיה, כשמדובר בשדיים גדולים – יש סיבות נוספות להשקיע בהם מחשבה. זה לא רק המראה (שחלק אוהבות מאוד וחלק פחות), אלא גם עניינים בריאותיים שמתלווים לקאפ D ומעלה. מהן הבעיות העיקריות וכיצד ניתן לטפל בהן?

 

כאבי גב

שטוחה לא תבין זאת, אבל זה עובד ככה: ככל שהקאפ גדול יותר, כך גם הנטל על הגב. נשים עם חזה גדול סובלות מכאבי גב לא רק בשעת ישיבה מרובה, אלא גם בעמידה ובאימוני כושר, זאת משום שמשקל השד מקשה על שמירת יציבות טובה, מה שמוביל כאמור לכאבי גב. במקרים קיצוניים, הדבר עשוי להוביל גם לכאבי צוואר, תחושת נימול באצבעות הידיים והפרעות נשימה.

הפתרון: אם זה אפשרי, מומלץ להימנע מעמידה מרובה שכן הדבר עלול להחמיר את הלחץ על הגב. כמו כן, מומלץ גם להימנע מישיבה מרובה – ובמילים אחרות, חשוב למצוא את המינון הנכון. כמו כן, כדי להקל את המתח בגוף, כדאי לעשות עיסויים מדי פעם; אצל מעסה מקצועי או אדם קרוב שיפנק במסאז'. המטרה היא לעזור לשרירים להירגע. בשורה התחתונה: פיזיותרפיה, פעילות גופנית, תרופות במידת הצורך (לכאבים כרוניים) ובחירת החזייה הנכונה. מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.

כאב גב (צילום: gpointstudio, Shutterstock)
ככל שהקאפ גדול יותר - כך גם הנטל על הגב|צילום: gpointstudio, Shutterstock

המסע המטלטל להשגת החזייה הנכונה

לחזייה יש תפקיד אחד ממש חשוב: לתמוך בציצים שלך. החזייה הנכונה לנשים שופעות היא זו שתחזיק את השדיים בצורה מתאימה, שלא תשטיח אותם אבל גם לא תלחץ עלייך, שתעשה חסד עם המחשוף הנדיב ותשווה לחזה מראה מורם ואסתטי. נכון, זו אולי לא בעיה בריאותית, אבל ברבות הימים, חזייה לא נכונה תוריד את החזה עוד יותר מטה ותגרום לכאבי גב. כמו כן, בחירה לא נכונה בחזייה יכולה לגרום לשפשוף באזור רצועות החזייה שפוצעות את העור.

הפתרון: להתייעץ עם אשת מקצוע ולקנות במקומות הנכונים שמבינים אותך. הכללים פשוטים ובכל זאת מוטב שעין נוספת תהיה שם עבורך. שימי לב להיקף החזה ומידת הקאפ. חשוב להתאים קאפ שכל רקמת השד תיכנס אליו, וחשוב שההיקף לא יהיה גדול מדי, כך שסוגר החזייה מאחור לא יטפס במעלה הגב. הדרך הטובה להבין אם החזייה יושבת טוב: בדקי אותה עם חולצת טי שירט צמודה מעל.

כושר במידות גדולות

אז מצד אחד אמרנו שלבעלות חזה גדול מומלץ בהחלט לשמור על כושר גופני, אבל לכו תתאמנו, תקפצו ותפזזו בזומבה עם משקל עודף מקדימה. זה לא פשוט, זה עלול לכאוב ולהזיע יתר על המידה. אז מה, מוותרים? ברור שלא. אבל בהחלט חשוב להתאים את עצמכן למשימה עם הבגדים הנכונים. או במקרה הזה: חזיית הספורט שתחזיק את הכול במקום, תאוורר כשצריך ותתלבש כמו, ובכן, כפפה ליד. כלומר לשד.

הפתרון: חזיית ספורט שמתאימה את עצמה לתנועה. אחת החזיות החדשות בשוק היא זו של ריבוק, PureMove, שמציעה טכנולוגיה חדשה העשויה מבד מבוסס ביצועים עם תמיסה ג'לית שהופכת לנוזל כשהיא נמצאת במצב של אי תנועה או תנועה איטית - ומתקשה כשהיא נעה במהירויות גבוהות. בפועל, בתוצאה הסופית, התחושה היא של נוחות מרבית ותמיכה קלילה, גם בזמן מנוחה וגם בזמן פעילות. עוד בחזייה: חירורים נושמים, צורה טבעית ומבנה מינימליסטי, שכן התמיסה הג'לית למעשה מחליפה את הבד העודף, הרצועות והווים שנוטים להוסיף לחזיות הספורט. ואולי הכי חשוב: היא מגיעה בכל הגדלים מאקסטרה סמול ועד אקסטרה אקסטרה לארג'.

חזייה ריבוק (צילום: יח
מאקסטרה סמול ועד אקסטרה אקסטרה לארג'|צילום: יח"צ Reebok

דלקות בעור ושפשופים

הכפל מתחת לשדיים יוצר לא פעם גירוי, בייחוד בימים חמים. הלחות והזיעה עלולות להוביל לגרדת במקרה טוב ולהתפתחות של פטרת ולדלקות בעור במקרה הרע.

הפתרון: קרמים אנטי פטרייתים, ג'לים מרגיעים ויש שממליצים גם להעביר ויש של דאודורנט מתחת לחזה, מה שעשוי לעזור מאוד בטיפול נגד זיעה ולמנוע גירוי בעור.