בתחילת אפריל 2018, מותג היינץ היה אמור להשיק קמפיין אמריקאי למטבל חדש בסגנון מיונז, לקראת עונת המנגלים והפיקניקים של הקיץ. ימים לפני תאריך ההשקה המתוכנן, אנשי החברה הבחינו בשיח גובר ברחבי הרשת החברתית סביב מוצר היינץ שהיה זמין אז במדינות המפרץ הפרסי כמו כוויית, בשם Mayochup. הדיון הסוער והחורג מגדר הרגיל על המיוצ'ופ היה סביב שם המוצר, המקור שלו והאם היה צורך לתבל אותו.
מתברר שהממרח שכולנו יצרנו באמצעים מאולתרים כשקיבלנו צ'יפס או המבורגר במסעדה או במשלוח, הפך למוצר אמיתי ולשיחת היום שחילקה את האומה האמריקנית בין תומכים נלהבים למתנגדים נחרצים. גם על רקע העובדה שהבריטים "המוזרים" מתענגים כבר המון שנים על השילוב שבין מיונז לקטשופ.
העם אמר את דברו: אנשים רוצים מיוצ'ופ
בהיינץ החליטו להקשיב להייפ מהקהל ובתוך שעות פרסמו סקר טוויטר והגיעו עם הידיעה על סערת המיוצ'ופ לכל ערוצי התקשורת. בפוסט הסקר המקורי בטוויטר נכתב: רוצים מיוצ'ופ בחנויות? 500,000 הצבעות בעד ונפיץ אותו בחנויות בארה"ב.
930 אלף קולות התקבלו. כחצי מיליון מהם הצביעו בעד הממרח-מטבל ההיברידי והכריעו את גורלו. כמה ימים לאחר מכן, בהיינץ אף נתנו לצרכנים להחליט איך הם מעדיפים שהמוצר יקרא בארה"ב וקיבלו המון הצעות אלטרנטיביות מעניינות שאף הוטבעו על הבקבוקים הראשונים של המוצר. טירוף המיוצ'ופ, שנותר בשמו המקורי, פרץ שיאים חדשים והגיע עד הטודיי שואו ותוכניות האירוח של אלן דג'נרס וג'ימי קימל. פרסום שאי אפשר לחלום עליו במצבים רגילים.
Want #mayochup in stores? 500,000 votes for “yes” and we’ll release it to you saucy Americans.
— H.J. Heinz & Co. (@HeinzTweets) April 11, 2018
סערת המיוצ'ופ בעולם
הסערה שחולל המוצר החדש לא נבלמה בגבולות ארה"ב, אלא פרצה והתפזרה בעולם כולו. הממרח שלכאורה כל אחד יכול להכין בבית בערבוב בין מטבל עגבניות לממרח היינץ, הסעיר מדינות נוספות ועורר לא מעט ויכוחים נוספים.
בקנדה, דוברי שפות ילידיות, כמו שפת קרי טענו ששם המוצר לא נשמע כ"כ טוב באוזניהם. מיוצ'ופ בתרגום חופשי לקרי נשמע כמו "פרצוף תחת". ותארו לכם רק מה קורה אם חלק ממנו נמרח על הפנים לתושבים שם.
בטורקיה הקהל דיווח על מוצר מקומי דומה שהספיק לרדת מהמדפים בשם 'Aşkım Aşkım', כלומר האהבה שלי, פעמיים. כאשר הושק הרוטב בבריטניה בספטמבר 2019 הוא קיבלת את השם "Saucy Sauce" משום שיצרן אחר במדינה כבר החזיק בזכויות על השם "מיוטשופ" וההשקה לוותה בתורים ארוכים מחוץ לרשת טסקו, שהייתה הראשונה למכור את המוצר. הרבה יצרים, ויכוחים ומעוף ויראלי, כבר אמרנו?
לישראל הרוטב הגיע ב- 2020 אחרי המתנה של שנתיים במהלכם שמענו על המוצר המהפכני מעבר לים וחיכינו לתורנו לטעום. כשנחת כאן הוא התקבל בידיים פתוחות ככל הנראה בגלל שלישראלים יש ראש מאוד פתוח לחידושים קולינריים. עד שהעולם יגבש החלטה ויפתור את הוויכוחים הרבים שמעורר הרוטב המיוחד, אנחנו נעדיף להתענג עליו ולהגיד תודה שמהיום לא צריך לשים על השולחן גם קטשופ וגם מיונז כדי לערבב אותם יחד, אפשר פשוט להשתמש בבקבוק לחיץ אחד שיספק את הפתרון המושלם למטבל שהוא גם וגם.
ממרח היינץ אינו מיונז כהגדרתו בת"י 431