אם כל העולם במה – אז הרשת היא היום המקום אליו מאירים כל הפנסים. כוכבים אולי גדלים בתכניות טלוויזיה, אבל אם אין להם עמוד אינסטגרם פעיל הם נשכחים כעבור פחות מ-15 הדקות שהובטחו להם, ואנשים אנונימיים בעלי כישרון רב הופכים את הפיד שלכם למגורי קבע, מצחיקים אתכם, מאתגרים אתכם, מעניינים או מגרים את בלוטות הרוק. מי שיודע להשתמש ברשת, על ערוציה השנים, ככלי להפצת התוכן שלו, עשוי גם להרוויח. לכן ליקטנו עצות מ-5 אנשים שהפכו את הרשת מעוד מקום לפרסם בו בלוג או סטטוס, למקור כלכלי ומקצועי חשוב
אושיית הרשת גרפה מאות מיליוני צפיות לסרטונים שהיא העלתה, בהם היא לוקחת את כל המאכלים הכי מושחתים שיש ומשלבת אותם ביחד במתכונים פסיכיים לחלוטין.
"אצלי הכול התחיל ממש במקרה. פרסמתי את הסרטון הראשון, פתחתי אותו כדי שיהיה פאבליק, והוא פשוט רץ. תאמינו בעצמכם עד הסוף, לא משנה מה אחרים אומרים. אפילו שזה "רק" פייסבוק, שנחשב מאוד שטחי וסתמי – הוא לא. יש עולם מטורף בפייסבוק, שפתח לי הרבה דלתות. התחלתי כשקניתי את כל הממתקים שאני הכי אוהבת, שמתי אותם במאפה, ואנשים אהבו את זה. היום אני מקבלת השראה מהאינטרנט, נכנסת להמון עמודי אוכל באינסטגרם, וכל היום חופרת על זה – אבל העיקר מגיע ממני".
"סמכתי על האינסטינקטים שלי גם כשאמרו לי אחרי הסרטון הראשון שעוד יומיים לא יזכרו אותי, וזה יחלוף, והנה כבר שנה שאני עושה את מה שאני אוהבת, ואני בטוחה שאנשים אומרים לעצמם ששיחקתי אותה. היום פונות אלי חברות במטרה שאפרסם להם את המוצרים, אבל במקום לקבל כסף – אני לרוב מבקשת שוברים של מוצרים או שוברים לחנויות במטרה לתרום אותם. כך למרות שיש המון אנשים שיטענו שאני מעלה רק סרטונים של אוכל ושל שחיתות, אני רוצה גם להראות שאני כן מחזירה ונותנת בחזרה, אבל זה עסק מעניין".
האיש שמקבל אלפי לייקים על כל פוסט שהוא מעלה, וצבר עד כה יותר מ-13,000 עוקבים מסורים, הצליח לגרום למאות אלפי אנשים לעשות לייק על מטריה של פרוזן.
"בשורה התחתונה – it’s all about content. לא משנה מה תעשה ואיך תעשה, מה שחשוב הוא איכות התוכן שאתה מעלה. זה יכול להיות תוכן עם ערך מצחיק, מעשיר או מבדר, אבל ברגע שהצלחת לעניין אנשים, יש לך פוטנציאל כלכלי לעשות עם זה מה שאתה רוצה אחר כך. אני ניצלתי את הדמות שלי ברשת, את העוקבים שצברתי והניסיון שלי בסטנדאפ כדי לייצר ערב של במה פתוחה לסטנדאפיסטים".
"אני מנהל מחלקת תוכן סושיאל בזרוע הדיגיטל של משרד הפרסום אדלר חומסקי, וגם שם הכול הוא התוכן. אנחנו רוצים לייצר תוכן שיעניין אנשים ויגרום להם לרצות להמשיך לעקוב אחרינו, בגלל מה שאנחנו נותנים להם, כי מי שעושה לייק לעמוד, בעצם אומר לך במילים אחרות שהוא רוצה לקבל ממך תוכן".
"רציתי לעשות כיף, באתי לצחוק ולהצחיק, וכנראה קצת הצלחתי, וזה נחמד. אני רואה את הרשת גם כבמה שמאפשרת לי לבדוק חומרים עתידיים לסטנד אפ. כל הלייקים והתגובות שמראות שהצלחתי להצחיק מישהו זה כיף, וזה גם מצליח להביא צופים למופעים שלנו".
דבורית שרגל
העיתונאית הוותיקה הפכה את הבלוג שכתבה "ולווט אנדרגראונד", למקור הפרנסה שלה. היום היא יוצרת סרטים תיעודיים, ועובדת על שניים, כשאחד מהם הוא סרט המשך ל"איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן" שהוציאה לפני שנתיים.
"צריך להיות עקביים, ולדעת שאתם הבוסים של עצמכם. זה אומר שאת הדד ליין אתם קובעים לעצמכם. היה צריך להיות בעלת משמעת עצמית מאוד חזקה כדי לכתוב את ולווט אנדרגראונד כל יום, לדעת שאני צריכה לקום בחמש או בארבע בבוקר, ולהעלות את הפוסט עד הצהריים, להבין שזו העבודה וזו לא חלטורה. אנשים ידעו שכל יום המוצר יוצא – בדיוק כמו שעיתון יוצא כל יום. כשפתחתי את הבלוג בפעם הראשונה לא העליתי בדעתי איך הוא יתגלגל. לא ידעתי מהו בלוג במובן העמוק, מי בכלל חשב על זה אז".
"לא היה לי מודל כלכלי, והכול היה בצעדים אינטואיטיביים והתנהלות בשטח. כשהבלוג הפסיק לקבל את חסותו של אתר אייס, התייעצתי עם הקוראים מה לעשות – והם כתבו לי להמשיך לכתוב, ושהם ידאגו לפרנסה שלי. הייתה לי הבטחה מעורפלת מכמה אנשים שימשיכו לקרוא את הבלוג וגם ישלמו על זה, ובדיעבד הצלחתי להתפרנס מכך, גם אם בדוחק. הסרטים שאני עושה עכשיו הם המשך של הבלוג – במובן הזה שגם הם נעשים ללא תמיכת הממסד, ובאופן עצמאי. לא יודעת אם זה היה קורה אם לא הייתי מתחילה את דרכי עם הבלוג".
פיט קשמור
רק בן 30, וקשמור כבר הספיק למכור את הבלוג שלו Mashable תמורת 200 מיליון דולר.
(בראיון לאתר success): "אל תפחדו לחשוב כמו צעירים מה שטוב בלהיות צעיר, הוא העובדה שאתה לא יודע דברים, ומה שרע בלהיות צעיר, הוא העובדה שאתה לא יודע דברים. זה יכול להיות יתרון גדול, או חיסרון". עבור קשמור להיות צעיר משמעו להיות רענן ובעל מוטיבציה, וזה יתרון גדול. כיוון שהוא עבד לבד על mashable בשנים הראשונות, הוא היה מוכן לעבוד שעות ארוכות ולהשקיע הרבה, מה שבגיל 19 היה אפשרי עבורו אבל היום "לא בטוח שהייתי מוכן לכך".
אריאנה הפינגטון
הפינגטון למעשה שינתה את פני העיתונות העולמית, כשאתר הבלוגים שהקימה, הפינגטון פוסט, הפך לאחד מכלי התקשורת החשובים במדיה העולמית, נמכר ב-315 מיליון דולר, והפך אותה לאחת הנשים החשובות בעולם
(מתוך ראיון ל-Elle) "זה פחות טיפ ויותר מנטרה – אבל הוא חיוני למי שנוטה להסית את הקריירה שלו לכיוון שהחברה תקבל ותעריך, אפילו אם זה קורה בתת מודע – אל תחפשו את האישור של העולם. אנחנו עשויים לחשוב שההצלחה שלנו מוגדרת לפי כמות החברים שיש לנו, לפי הכסף שאנחנו מרוויחים, או אם הגענו לדרגה גבוהה בחברה שאנחנו עובדים בה. אבל מי קובע מהי הצלחה? אנחנו שוכחים שאנחנו אלה שמגדירים את השווי של עצמנו – ואם אנחנו נאמנים להגדרה הזו, לעשות מה שאנחנו אוהבים זה תנאי שלא ניתן לשאת ולתת עליו".
"אם הקריירה שלכם היא משהו שיש לכם תשוקה אליו, אז ברור שתמצאו הצלחה – כי ברגע שתאהבו מה שאתם עושים, תהיו הרבה יותר חדורי מוטיבציה לעשות את זה, ותעשו את זה טוב. אם במקרה התוצאה של זה תהיה אושר - סביר שגם חברים, הצלחה מקצועית ודומיהם יגיעו בעקבותיו".
רוצים גם להרוויח כסף מתוכן? בית הספר Make למקצועות המדיה ילמד אתכם איך