מחקירת התרסקות מטוס "אסיאן איירלאנס" בסן פרנסיסקו עולה, כי הטייס ניסה לתקן את מסלול הנחיתה כשהבין שהוא עומד לנחות מחוץ למסלול. זה קרה כשהמטוס היה בגובה של 500 מטרים בלבד מעל הקרקע ולכן הוא לא הצליח למנוע את ההתרסקות.
יו"ר מועצת הביטחון לתחבורה בארה"ב, דברה הרשמן, תיארה אתמול בערב את הניסיונות האחרונים להחלץ מהאסון: "בגובה של 500 מטרים, הוא הבין שהוא נוחת לא טוב. היתה לו סטייה של 200 ל-500 מטרים. הוא ניסה לתקן את זה ברגע האחרון".
בהתרסקות של מטוס הבואינג 777 נהרגו שתי נוסעות סיניות ונפצעו יותר מ-180 נוסעים. הרשמן הוסיפה כשפגע המטוס בקרקע התנתק הזנב, מה שהביא לפליטתם מהמטוס של שתי הנוסעות שנהרגו. במסיבת העיתונאים של אמרה הרשמן, שצוות שלה חקר את האירוע שנותרו שאלות פתוחות, למשל, מדוע צוות הטייסים לא נבדקו אם יש בדמם סמים או אלכוהול, כמקובל באירועים כאלה.
עדיין לא ברור האם מודד המהירות עבד בשעה שהמטוס האט וזנבו פגע בחומה סמוך למשטח הנחיתה, אמרה הרשמן. מהחקירה עלה שמהירות המטוס היתה נמוכה משמעותית ממה שהיתה צריכה להיות בעת נחיתה, ובנוסף בתא הטיסה היו שלושה טייסים במקום שניים, למרות שרק שניים מהם יכלו לראות בבירור את מסלול הנחיתה.
בין הרשמן לאיגוד הטייסים הגדול בעולם ניצת ויכוח, כשהאחרונים טענו שהוועדה פרסמה חלק ממסקנותיה מוקדם מדי, עוד לפני שהתמונה התבררה במלואה, ובכך גרמה לספוקלציות רבות על פיהן הטייסים אשמים בהתרסקות. הם התייחסו לכך שביום ראשון אמרה הרשמן שהטייסים ניסו לבטל את הנחיתה, 2 שניות לפני המגע עם הקרקע. על כך אמרה הרשמן: "אנחנו עובדים עבור ציבור הנוסעים ואנחנו מרגישים שזה חשוב להראות את העבודה שלנו".