ליפן אין ריאליטי או כוכב נולד, אבל יש לה את להקת AKB48 - תופעה אדירה שמורכבת מ-86 חברות, שלא נמדדות רק בכישורי השירה או במראה שלהן, אלא ביכולת שלהן להתחבר לקהל ולזכות באהדתו. הן מחולקות לקבוצות, "מפלגות", ובכל שנה נבחרת להן נשיאה על ידי הקהל הרחב. השנה זכתה לכבוד הגדול סשיהרה רינו.

הבחירות עובדות בשיטה הדמוקרטית המוכרת, על פי כללי המשחק הקפיטליסטיים: בכל קיץ הלהקה מוציאה סינגל, והמעריץ הממוצע שרוכש אותו במחיר צנוע השווה לכ-70 שקלים מקבל בעטיפת הדיסק פתק הצבעה, לצד תמונה במהדורה מוגבלת של אחת מבנות הלהקה. הקולות מוטלים לקלפי האינטרנטית, ומכאן ממשיכים כרגיל.

רבים מחוקרי מדעי המדינה ביפן צופים שזה יהיה הדגם שלפיו ייערכו הבחירות האמיתיות בעתיד. למה דווקא דיסקים? בשל התחרות הגבוהה והרוויה בשוק המוזיקה ביפן, חברות התוכן היו חייבות למצוא אפשרות למכור את אותו המוצר יותר מפעם אחת.