אין ספק שאחד מהבילויים האהובים על הישראלים הוא ביקור בקניון, והמספרים מדברים בעד עצמם. בישראל יש היום לא פחות מ-290 קניונים ומרכזים מסחריים, בשוק שמגלגל לא פחות מ-7 מיליארד שקלים וחצי בשנה. "קניתי בגדים לנכדה שלי", מספרת אחת הקונות בקניון ומודה, "תמיד אני מוציאה יותר ממה שאני רוצה".
"הקהל האירופי והקהל האמריקאי בודק מחירים הרבה יותר, מסתובב בקניון לצורך ההסתובבות. הקהל הישראלי בשנים האחרונות הפך להיות קהל קונה. הוא בא לקניון לבצע קניות לא בשביל להעביר את הזמן", אומר מומחה שיווק. על השולחן מונחות בימים אלה תכניות לפיתוח 100 מרכזים מסחריים נוספים עם דגש על שטחי מסחר גדולים לרשתות האופנה ולחנויות נוספות שפונות לקהל הנשי.
"החתך הממוצע של המבקרים אצלנו שמוציאים את הכסף הגדול הזה בעצם אמהות, נשים בגילאי 25 עד 45. אמהות טריות שהן בעצם המרכז הצרכני", אומרת אילנית ברגר, סמנכ"ל שיווק של קניוני ישראל.
איחוד חנויות והרגשה של עיר
ההוצאה הכי גדולה בקניונים היא בתחום האופנה. למעלה מ-60% אחוז מההוצאות של הלקוח הם על בבגדים. היזמים גילו את הפוטנציאל ופועלים בהתאם. בשנתיים האחרונות נרשמו לא מעט שינויים, בעיקר במתחמי וברשתות האופנה בקניונים ברחבי הארץ. המגמה היום היא לאחד חנויות. לא עוד חנויות נשים וגברים בנפרד אלא חנויות גברים ונשים ביחד.
ומה מחכה לנו בעתיד? חללים גדולים, מסעדות שבנויות מהתקרה, חלל ענק שנותן לנו הרגשה של עיר ולא של קניון, כניסה של עיר לתוך הקניון. "מציירים שמים ועננים על התקרה יוצרים אווירה של רחוב על ידי ריצוף בדוגמה של רחוב", אומר מומחה שיווק. בנוסף היזמים מתכננים ליצור אפליקציות מיוחדות לשופינג לפי התאמה. בסופו של דבר עם כל החידושים, השינויים והניסיון לקלוע לטעמנו כבר מהבית המטרה המרכזית היא לגרום לנו לפתוח את הארנק ולהוציא יותר בכל סיבוב בקניון.