אחרי כמעט חודש של הפגנות ומחאות, דבר אחד כבר ברור לכולנו: העם לא ייתן שידרכו עליו יותר. במסע אחר צדק חברתי, מצאנו ברשת מודעת פרסומת חדשה שגרמה לנו לזעוק את האמירה הזאת לאוויר. אז נכון שהיא לא קשורה למחאת דיור, או לשכר הוגן, אבל היא לא פחות חשובה: קמפיין פרסום שהחל לפני כחודשיים עבור רשת מרפאות Skin Care החליט למכור את מרכולתו תחת הסלוגן "די לנשים מוכותהסרת שיער לא חייבת להיות כרוכה בכאב". טעם לפגם? את יכולה לומר את זה שוב.

אין תמונה
ורק קים וקניה לא הגיעה. הקרדשיאניות במסיבה

"פרובוקציה שמטרתה לעורר שיח"

לא צריך לעבור קורס בבית ספר לפרסום כדי להבין את המסר מאחורי עיצוב הכרזה: הכיתוב המחאתי והצבע האדום מעוררים יופי של קונוטציות. זוהי פרובוקציה שמטרתה לעורר שיח, לרומם גבות ולהשאיר פיות פעורים. אבל הפרסומת הזו לא עשתה את העבודה, ורכשה לעצמה בעיקר קהל מתנגדים ומתנגדות. בגבול הנזיל המפריד בין הלגיטימי למופרז, משרד הפרסום "קמפיין" חצה קילומטרים רבים. רק בחודש האחרון הודיע משרד הרווחה כי 7 מתוך 13 המקלטים לנשים מוכות צפויים להיסגר לאחר שהארגונים המפעילים אותם לא זכו במכרז משרד הרווחה להפעלתם. פנינו לעמותות הנשים לקבלת תגובה על הדברים.

יו"ר שדולת הנשים, רינה ברטל, מיהרה למסור: "לקחת את המשפט הזה, 'די לנשים מוכות', ולהשתמש בזה למסר כל כך ירוד זו מכה מתחת לחגורה. זה רק מראה שהאנשים האלו חסרי כל רגישות חברתית, לא רק בנוגע לנשים. הארגונים לשינוי חברתי, לא רק ארגוני הנשים, יסכימו שמדובר בסלוגן גרוע. זה פשוט מראה על רמת אינטליגנציה מאד נמוכה".

מדוברות נעמ"ת נמסר כי "מדובר בקמפיין סר טעם, דוחה ומאוד לא חכם שיווקית", אך לטענתם עצם פרסום הכתבה מייצרת את ההד אותו מבקשת הפרסומת לייצר. בעינינו שתיקה משמעותה הסכמה.

"רשת סקין-קר מתנצלת מעומק הלב אם מישהו נפגע מכך"

שרון צ'רקסקי מהאגף לקידום מעמד האישה בויצ"ו מיהרה לשלוח אמש מכתב למנהל הרשת, מר ריימונד פולאט. להלן עיקריו: "...ברצוננו להביא לידיעתך כי ביום האישה הבינלאומי אשתקד, ויצ"ו הפיקה קמפיין ציבורי בו העניקה אות קלון לחברה המסחרית, אשר הפיקה פרסום פוגעני. קמפיין זה הינו חלק מן המאמץ לשנות את הסטנדרטים הנהוגים בעולם הפרסום הישראלי.  אנו נשוב ונקיים קמפיין זה ביום האישה הבינלאומי הבא.. מתוך כך, מן הראוי להסיר לאלתר את הפרסומת המצמררת הנ"ל ולמצוא תחליפים, שלא רק ייצרו פרובוקציה וימשכו את תשומת ליבה של הצרכנית, אלא יהיו בדגש על פרסום יצירתי, לא פוגעני, בטעם טוב, בעל מסרים של קידום מעמד האישה בחברה הישראלית".

בעקבות פנייתנו ומכתבה של צ'רקסקי, מנהל רשת "סקין קר" יצר עימה קשר, התנצל, והבטיח להסיר את הקמפיין באופן מיידי. " רשת סקין-קר מתנצלת מעומק הלב אם מישהו נפגע מכך... אנו מודים לויצו ונעמת שהסבו את תשומת לבנו לעניין המודעה, ואכן הקמפיין יוסר לאלתר בכל אמצעי הפרסום". דברי התגובה.

שתפי אותנו: מה דעתך? האם יש כאן שימוש בעייתי?

צדק חברתי – סיקור מיוחד: כל החדשות, כל התמונות, כל הדעות

>> מחאת הרווקות: העם דורש גבר בר השגה