דווקא לאחר ש"חוק הדוגמניות", הקובע כי דוגמנים רזים מדי לא יופיעו בפרסומות, עבר בקריאת ראשונה, צצים ועולים קמפיינים שונים המציגים דוגמניות רזות ושדופות. זה התחיל עם חברת "גאפ", ששחררה לפני כשבועיים תמונות של קולקציית הקיץ שלהם לעמוד שלהם בפייסבוק. להפתעת "גאפ", במקום לקבל תגובות על הבגדים המוצגים, הגולשים ובעיקר הגולשות התרעמו על הבחירה בדוגמניות המורעבות שנבחרו להוביל את הקולקציה, שנראו אנורקטיות ורזות באופן לא בריא.
כעת גם המעצבת נעמה בצלאל סופגת ביקורת על שימוש בדוגמניות רזות מדי. המעצבת, שדווקא ידועה בשמלות נוסח "מד מן" לנשים אמיתיות, בחרה השבוע להעלות לדף הפייסבוק הרשמי שלה תמונות של שמלות לבנות לכבוד מבצע שבועות בחנויות. אך הגולשים לא התרשמו מהמבצע, ודף הפייסבוק של נעמה בצלאל התמלא בתגובות שליליות וביקורת על מבנה גוף השדוף של הדוגמנית, שאף הובלט על ידי בחירת זוויות צילום שמגבירות את האפקט השלדי. יש לציין כי התמונות הללו אינן חדשות, והן חלק מקמפיין שמלות הכלה לקיץ 2009. אולם רק כשהועלו לפייסבוק זכו לתגובות מצד הקהל, שטענו שהדוגמנית השברירית ממש לא עושה חשק לקנות שמלה לבנה לכבוד שבועות.
מפעילי דף הפייסבוק של נעמה בצלאל למדו מהכישלון התקשורתי של "גאפ" ונתנו מענה מהיר לגולשים: "לקחנו לתשומת ליבנו את הערותיכם והתמונות הוסרו. יש לציין כי לא מדובר בקמפיין חדש אלא בתמונות שצולמו לפני שנים רבות ועלו מחדש בגלל השמלות הלבנות. לא נעשה בהם שימוש בעתיד. אנו מאמינים בחברה שיוויונית ולא מדכאת, המקבלת את כל סוגי הנשים באשר הן". התמונות המדוברות אכן הוסרו מדף הפייסבוק, ואף נמחקו מהאתר הרשמי של נעמה בצלאל.
>> "למה הדוגמניות של גאפ כל כך רזות?"
דווקא לאחר ש"חוק הדוגמניות", הקובע כי דוגמנים רזים מדי לא יופיעו בפרסומות, עבר בקריאת ראשונה, צצים ועולים קמפיינים שונים המציגים דוגמניות רזות ושדופות. זה התחיל עם חברת "גאפ", ששחררה לפני כשבועיים תמונות של קולקציית הקיץ שלהם לעמוד שלהם בפייסבוק. להפתעת "גאפ", במקום לקבל תגובות על הבגדים המוצגים, הגולשים ובעיקר הגולשות התרעמו על הבחירה בדוגמניות המורעבות שנבחרו להוביל את הקולקציה, שנראו אנורקטיות ורזות באופן לא בריא.
כעת גם המעצבת נעמה בצלאל סופגת ביקורת על שימוש בדוגמניות רזות מדי. המעצבת, שדווקא ידועה בשמלות נוסח "מד מן" לנשים אמיתיות, בחרה השבוע להעלות לדף הפייסבוק הרשמי שלה תמונות של שמלות לבנות לכבוד מבצע שבועות בחנויות. אך הגולשים לא התרשמו מהמבצע, ודף הפייסבוק של נעמה בצלאל התמלא בתגובות שליליות וביקורת על מבנה גוף השדוף של הדוגמנית, שאף הובלט על ידי בחירת זוויות צילום שמגבירות את האפקט השלדי. יש לציין כי התמונות הללו אינן חדשות, והן חלק מקמפיין שמלות הכלה לקיץ 2009. אולם רק כשהועלו לפייסבוק זכו לתגובות מצד הקהל, שטענו שהדוגמנית השברירית ממש לא עושה חשק לקנות שמלה לבנה לכבוד שבועות.
מפעילי דף הפייסבוק של נעמה בצלאל למדו מהכישלון התקשורתי של גאפ ונתנו מענה מהיר לגולשים: "לקחנו לתשומת ליבנו את הערותיכם והתמונות הוסרו. יש לציין כי לא מדובר בקמפיין חדש אלא בתמונות שצולמו לפני שנים רבות ועלו מחדש בגלל השמלות הלבנות. לא נעשה בהם שימוש בעתיד. אנו מאמינים בחברה שיוויונית ולא מדכאת, המקבלת את כל סוגי הנשים באשר הן". התמונות המדוברות אכן הוסרו מדף הפייסבוק, ואף נמחקו מהאתר הרשמי של נעמה בצלאל.